השוק

כבר לא בכל פינת רחוב: ארומה ת"א סוגרת סניף שביעי בחצי שנה

רשת בתי הקפה סוגרת את הסניף בנחלת יצחק, השביעי במספר מתחילת השנה. גורמים בארומה ת"א טוענים כי מדובר בהתייעלות כלכלית, שזורזה על ידי משבר הקורונה ובמסגרתה נסגרים סניפים לא רווחיים
אנגלינה יוסים |  2
סניף ארומה נחלת יצחק (צילום רועי ליבנה)
המשבר הכלכלי נותן אותותיו גם בכוס הקפה שלכם: ארומה תל אביב סוגרת את הסניף השביעי שלה בחצי שנה האחרונה – כך נודע היום (שני) ל-ice. הנהלת הרשת בבעלות גולן עינת החליטה לסגור את הסניף בנחלת יצחק. מתחילת השנה נסגרו שישה סניפים נוספים, שלושה מהם מאז פרוץ משבר הקורונה: רוטשילד 22, דיזנגוף סנטר וסניף רמת אביב במרכז המסחרי טאגור. בנוסף נסגרו הסניפים במרכז מיקדו סנטר בתל ברוך צפון, הסניף בבית וואלה ברחוב אבן גבירול וסניף נוסף במתחם שרונה ברחוב קפלן. בתום הסגירות הללו עומדת רשת ארומה תל אביב על 35 סניפים.
לטענת גורם בכיר בארומה, מדובר בצעדים להתייעלות כלכלית רחבה של הרשת, שהחלה עוד טרם תקופת הקורונה. לדבריו, ברשת ארומה תל אביב לא מתרגשים מסגירת הסניפים כיוון שהרשת בצמיחה ובגדילה. התוכנית החדשה כוללת אי-הארכה של חוזים בסניפים שפונים אל הרחוב. לרוב מדובר בסניפים פחות רווחיים, ולכן הרשת מתמקדת בפתיחת סניפים במרכזים מסחריים. שני סניפים חדשים מיועדים להיפתח באסותא ובתוך המכללה האקדמית תל אביב-יפו.
ל-ice נודע כי סניף רוטשילד סגור כיוון שהוא נמצא בהליך משפטי, משמע אינו נסגר באופן סופי. בתוך כך, שני הסניפים של דיזינגוף אוחדו תחת יחידה אחת, כך שאחד מהם נסגר ונותר סניף נוסף בסנטר. חלק מהסניפים היו מיועדים לסגירה עוד טרם משבר הקורונה, דוגמת החוזה שפקע בסניף בבית וואלה ולא הוארך, לכן נסגר. תחלופת זכיינים הינה נפוצה, ולאחרונה עברו בעלות סניפים רווחיים כמו שוקן והרצל.
פרשת הטונה, שבמרכזה לקוחה שאכלה דג טונה מקולקל בסניף אושפזה במצב קשה בבית חולים לפני כשנה,  גרמה לנזק תדמיתי קשה לארומה תל אביב, כמו גם לארומה ישראל, שיצאה בהודעה המתנערת מכל קשר לארומה תל אביב. תחום הקולינריה מועד לפורענות בכל הקשור למשברים אפשריים.
משבר הקורונה הטיל מכה כלכלית קשה על ענף המסעדנות, בתוכו נכללים בתי הקפה. דו"ח היציבות הפיננסית של בנק ישראל למחצית הראשונה של 2020 קבע כי הענפים שספגו את המכה הכלכלית הקשה ביותר עקב משבר הקורונה הם מסעדנות, תיירות וקמעונות. הדו"ח בדק גם את השפעת משבר הקורונה על מצב משקי הבית ומצא כי הצמצום המשמעותי ביותר נעשה בענפים שנתפסים כמותרות - מסעדות, בידור, תרבות ופנאי. מדובר בענפים שתלויים בתזרים מזומנים גדול ובלקוחות רבים, ועל כן ההשבתה פגעה בהם אנושות.
מרשת ארומה בת"א נמסר בתגובה כי "לאורך כל השנים האחרונות ובלי קשר לתקופת הקורונה הנהלת הרשת פועלת על פי מודל של סגירת סניפים חלשים ופתיחה של סניפים חדשים בסמוך למרכזים חזקים המשלבים עסקים משרדים ומסחר. גם בימים אלו פותחת הרשת שני סניפים חדשים שעתידים להיפתח לקהל הרחב בחודשיים הקרובים ושני סניפים נוספים שנמצאים בהליכים של מו"מ מתקדם מול משכירים. כמו כן, הרשת מתאימה את עצמה לתקופה ומקימה מערך משלוחים In House להרחבת הפעלות העסקית והשיווקית המתאימה לימים אלו. הרשת מכוונת פניה לקראת החורף הקרוב שבו יושק תפריט ארומה תל אביב חדש וייחודי שיתן מענה גם לקהל הצמחוני והטבעוני".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וואללה..חחח
    נירו 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יודע איך עד עכשיו התקיימו.. פחחחח
    סגור
  • 1.
    ארומה
    אילן 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    השם עושה את העבודה היעילה לסגירת ארומה הופעלות בשבת.
    סגור