השוק

"ניסיון להרס השירות הציבורי": אמסטרדמסקי במתקפה נגד פילבר

ראש הדסק הכלכלי בתאגיד ועד המדינה בתיק 4000 בדו קרב מסקרן בעקבות התפטרות מרידור: אמסטרדמסקי הסכים לטענה כי השירות הציבורי מוצף ביסמנים חסרי כישרון כמו שמחון ופילבר. האחרון ענה לו בתגובה: "לפחות בשוק התקשורת? הפילברים צדקו יותר"
אילן שניג |  16
שאול אמסטרדמסקי, שלמה פילבר (צילום כאן 11, אבי אוחיון; לעמ)
התפטרות שאול מרידור, פקיד האוצר בדרגה הגבוהה ביותר שהניח את המפתחות, הובילה לקרב טוויטר מעניין בין שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה בתיק 4000 מול ראש הדסק הכלכלי של תאגיד השידור, שאול אמסטרדמסקי. השניים התווכחו על יכולת המשילות בעולם בו יש פקידות חזקה בנוסח שהנהיג מרידור במשרד האוצר.
הכל התחיל דווקא בפוסט של כתבת האדריכלות של הארץ, נעמה ריבה שכתבה על התפטרות ראש אגף התקציבים: "לא מכירה את מרידור, אבל אין לי חיבה יתרה לא לנסיכים ולא למשפחת מרידור בפרט. אבל, וזה אבל גדול, ההשתלחות הזו של הימין הביביסטי בפקידי ציבור תגרום לכך שהשירות הציבורי יוצף ביסמנים חסרי כישרון (זה כבר הכיוון בלא מעט משרות). אבל אולי זה מה שמגיע למדינה הזו". 
בשלב הזה אמסטרדמסקי מצייץ את הציוץ של ריבה מסכים איתה וכותב: "וזו התורה כולה, בעצם. ניסיון מתמיד, כמו מים על סלע, להרוס את השירות הציבורי, עד שיתמלא בשמחונים ופילברים". אמסטרדמסקי מכוון כאן לאבי שמחון ולשלמה פילבר – שני פקידים, שנחשבו לאומרי הן למדיניות הממשלה – כאלה שמסכימים גם לצעדים לא מקובלים על שאר הפקידים.
פילבר ענה לאמסטרדמסקי עם הבחנה משלו: "במבחן התוצאה מי צודק כלכלית? לפחות בשוק התקשורת, הפילברים צדקו יותר מהאמסטרדמסקים. זהו מבחן על המשילות ומאבק שיימשך עוד הרבה זמן. מי קובע את המדיניות - הפקידים או נבחרי הציבור?".
 
אמסטרדמסקי דאג להזכיר לפילבר כי הוא מצוי באמצע הליך משפטי: "אתה עד מדינה. לא משנה מה תגיד, מומו, אתה עד מדינה. מחכה לעדות שלך בקוצר רוח".
פילבר ענה לו: "שאחריה ואחרי המשפט הסוגיה הזו תיחשף במלוא עוצמתהכל 'חטאי' היה שהחלטתי להוביל מדיניות שכל הפקידות התנגדה לה, וטעתה. המציאות הוכיחה כבר מי צדק. אתה יודע למי לא מראים חצי עבודה, ולמיטב זיכרוני במדינה דמוקרטית שופטים קובעים אשמה לא עיתונאים".
 
נתי טוקר מדה מרקר נכנס לדיון וכתב לפילבר: "מומו, במקרה שלך עיתונאים לא קובעים כלום. אתה זה שחתם על הסכם עד מדינה שבו הודית בעבירה משמעתית של התנהלות שאינה הולמת עובד ציבור. שיקרת?".
פילבר ענה לטוקר: "אתה טועה. אבל נשאיר זאת לסוף".
 


משתמש בשם 'קינג ביבי' כתב לפילבר "וזה עולה לנו 800 מיליון" כשהוא מכוון לשוחד לכאורה שקיבל אלוביץ. פילבר השיב: "הפסדנו 8 מיליארד בהשקעות", כשהוא מתכוון לכסף שיכל להיחסך אם האישור היה ניתן לבזק בזמנו לדעתו". 

תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    ביב שופכין
    דומרני 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם מעלים חולה נפש שכל מגמתו היא הלשנה והוצאת דיבה,הוא והכלבלב השני עדי מדינה חפץ,שני יצורים שלא הייתי מתיחס אלהם כלל, עד מדינה זה שקרן פתולוגי וחוץ מלשמור על עצמו אין לו כלום בחיים אני מציע שתוריד את הכיפה שעל ראשך היא מתביישת שהיא נימצאת על ראש קרימינל ולשון הרע לרוב
    סגור
  • 15.
    פילבר יזכה את נתניהו
    אחד שמבין 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא רק ידפוק את הפרקליטות ולכן חבל על המאמץ שלהם.
    סגור
  • 14.
    מי שקובע את המדיניות הם נבחרי הציבור ולא הפקידים
    גלית חדרה 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אמסרדמסקי שכח כי בדמוקרטיה מי שקובע את המדיניות הם נבחרי הציבור ולא הפקידים כמו שאול מרידור
    סגור
  • 13.
    הנסיכים המיוחסים והמתנשאים
    רון 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא פלא שמרידור הבן של...מרגיש מיוחס ומתלהב להשמיץ את כ"ץ, מרידור הבן בסך הכל הולך בעקבות אבא ממורמר...
    סגור
  • 12.
    "מנייאכ" זו מראה למציאות שלנו היום (ל"ת)
    ביבי, לך כבר 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    מפאי
    אזולי 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הרבה פעמים אני שונע אותך ונדהם מחוסר הידע שלך .במה שאתה מציג. אתה מדבר על שמחון קצת צניעות בבקשה . הוא שכח אלה נבחרי ציבור והם קובעיםולא פקיד שמאלן שמנסה לעזור למפלגה של אבא שלו על זה אתה צריך לזעוםזה פוגע בדימוקרטיה .אבל אתה מפייניק כמו הערוץ שלך וזה הרייטינג של הערוץ ,אפסיעולה הון לציבור ואפס רייטנג תדבר על זה ולא על כל מיני שטויות ונבחרי ציבור.
    סגור
  • 10.
    אמסטרדנסקי
    MB 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מבין את מה שאתה וחברי התקשורת עוברים. חלק ממכם נתפס כמה פעמים על חם, דע לך ידידי, פקידים הנם עובדי ממשלה ולא פוליטיקאים, ה מייל של כחול לבן עבר את הגבול. בעם היה ימני ו היה ממשלת שמאל באותו משוואה עליו היה להתנהל על בקשת הבוס שלו. ובנוסף מה זאת אומרת שומר הסף? קישקוש אחד שבא מ התקשורת. לא לנכון ולא ראוי שפקידים יבצעו מה שהם רוצים.יש ל מרידור אגנדה, ממזמן היה צריך להיות בחוץ. מכאן אנו רואים שכל המחלקות קיבלו דלת פתוחה ולבצע את רצונם הפוליטי. בתחום המשפט,בריאות,כלכלה, ועוד... אמסטרדמסקי דעותך הינם פוליטיות . שום דבר לא טוב לכתבי השמאל. יש לך מילה טוב על החיבור לאמירויות? כלכלית ?ממש לא כי יוצא ממך ריח רע ופוליטיקה זולה .ראיתי את השידור מול כץ לא הצלחתם לכופף אותו .קשקשנים. תכלס תן לנו דעה נקייה. אני חושב שהגיע הזמן באמת להבין מה היא דמוקרטיה? ומה ההבדל ביין שטיפת מוחות ,ודברי לעג לממשלה. שהמקום שלכם יסגר תתחננו שיצליחו אותכם אותו הדבר כמו שהיה לערוץ 1. זאת תהיה עובדה רק שאלה של זמן.
    סגור
  • 9.
    כל הכבוד לאמסטרדמסק - חכם, רהוט, בהיר ואמיץ.י (ל"ת)
    דרורה 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    נבחרי ציבור? במאפיה נבחרים ע"י דיקטטור!
    נאוה 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפעמים הוא מפספס והחייל, מסרב למלא פקודות בלתי חוקיות, ואז הוא מתחיל במסע של הכפשות נגדו...
    סגור
  • 7.
    אז מותר לטייקון לגזור עד 10% מהשקעה
    גאו 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטענת פילבר הרווח לאלוביץ על השקעה יכול להיות 800 מיליון כאשר ממילא ההשקעה היא על חשבון הציבור ומניבה רווחים יפים לטייקון בעתיד? שלא לדבר לכאורה אולי על התמורה לגורמים נוספים (הלוואי ויוכח אחרת)!
    סגור
  • 6.
    כל פקיד מלך
    מישהו 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הפקידים כאן שכחו את מקומם.את המדיניות מתווים נבחרי הציבור.פקיד יכול לייעץ,לחוות את דעתו.נבחר הציבור לא חייב לקבל.האחריות בכל מקרה על נבחר הציבור.פקיד שתוקע את מדיניות השר הנבחר לא יכול להשאר בתפקיד אפילו דקה אחת.לא כל שכן פקיד שמדליף ומתדרך עיתונאים נגד השר הנבחר.
    סגור
  • 5.
    עיתונות
    נטראלי 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיתונאים אתם יותר מיסמנים מודחתים עם אג'נדה
    סגור
  • 4.
    אמסטרדמסקי נכשל כשהעליב את פילטר ושמחון
    מוני 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חשבתי שהכתב הזה יותר חכם אבל כנראה שטעיתי. הפנאטיות אנטי ביבי שפשתה בתקשורת מעלה כל חלקה טובה. לגופו של עניין שמעתי את שר האוצר מספר איך מרידור התנהג ואין ספק שהיה צריך להדיח אותו. טוב עשה שהקדים והתפטר.
    סגור
  • 3.
    אמדורסקי חצוף..שלא מגיע לקרסוליים..של שימחון..איש
    חייק 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בוק ממש..שהרי שימחון מכיר תאוריות כלכלה המודרניות..ואמדורסקי עדיין טירון מאוהן.
    סגור
  • 2.
    זה עלות תפעול של התאגיד (ל"ת)
    800 מיליון 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טוקר ואמסטרדמסקי,שונאי הממשל(שאול לפחות מוכשר)ותקינותו (ל"ת)
    כ"כ שקוף 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור