השוק

שר האנרגיה הרוסי מבטיח: מחירי הנפט יעלו רק במעט

לאחר תחזית בית ההשקעות המוביל 'גולדמן-זקס' בשבוע שעבר, שצפתה כי מחירי הנפט יעלו ל-65 דולר לחבית בשנה הקרובה, שר האנרגיה הרוסי טוען כי המחירים יישארו נמוכים בשל הביקוש הנמוך בתעשייה העולמית

ניר קומם | 
שר האנרגיה הרוסי, אלכסנדר נובאק, התראיין אתמול לרשת CNBC והעריך כי בשנה הקרובה מחירי הנפט יעלו רק במעט, שכן בשל משבר הקורונה הביקוש העולמי יישאר נמוך.
בשבוע שעבר, קבוצת גולדמן זקס, המשמשת כיועצת פיננסית ומנהלת כספים עבור ממשלות ותאגידי ענק ברחבי העולם, פרסמה הערכה לפיה מחיר חבית נפט מסוג 'ברנט', הנמצא בים הצפוני ומופק בעיקר על ידי בריטניה ונורווגיה, צפוי לעלות לכדי 65 דולר לחבית עד ספטמבר 2021. על פי רוב, הנפט הגולמי מאירופה, מאפריקה ומהמזרח התיכון מתומחר באופן מתואם עם הנפט מסוג ברנט מהים הצפוני, ועל כן לאמירה זו משמעות פיננסית לכלל המסחר בשוק הנפט.
"התחזית שלי ל-2021 מתונה יותר מזו של גולדמן-זקס", אמר נובאק בריאיון. "אני חוזה טווח מחירים של 50-55 דולר לחבית, כמו המחיר הממוצע השנה. ההתאוששות העתידית הולכת להיות איטית בהרבה, לא המגמה המהירה שראינו בחודשים הראשונים שלאחר תחילת ההתאוששות ממשבר הקורונה".
נובאק הזכיר את הירידה במגזר העסקי – צמצום נסיעות עסקיות, מעבר לפגישות מקוונות – כאלמנט עיקרי שהוביל לירידה בביקוש לנפט, וטען כי גם אם מדינתו מעוניינת לייצר יותר כדי לסייע להתאוששות הכלכלית העולמית, הביקוש החלש מגביל אותה.
רוסיה הינה יצרנית הנפט הגדולה בעולם, וכלכלתה תלויה במידה רבה בענף: שליש מהכנסות המיסים של האוצר הרוסי מגיע ממשאב הנפט, וחצי מכלל הייצור ברוסיה הוא של נפט. בשנה האחרונה רוסיה, שאיננה חברה ב-OPEC, קרטל מדינות המזה"ת ואפריקה המייצאות נפט, נמצאת במלחמת מחירים עם סעודיה על קביעת מחירי הנפט העולמי, ואף מחזקת את נוכחותה בתימן על מנת להשפיע על סדר היום הסעודי בעניין. לירידה במחירי הנפט, כמו גם לצמצום הביקוש, ישנן השלכות אדירות על רוסיה ועל יכולותיה לבסס את דריסת הרגל שלה במזרח התיכון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה