השוק

דירוג 10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם: האם יש נציגות כחול-לבן?

לוקהיד מרטין ובואינג ממשיכות להוביל את השוק הביטחוני העולמי. בשנה השנייה ברציפות – חברות סיניות בעשירייה הראשונה; אלביט מתחזקת בדירוג לאחר המיזוג עם תע"ש

אנגלינה יוסים | 
חברות ביטחוניות
חברת בייקר טילי פרסמה את דירוג 100 החברות הבטחוניות הגדולות בעולם, כשבראש הרשימה עומדת לוקהיד מרטין האמריקנית, עם היקף הכנסות של יותר מ-56 מיליארד דולר בשנת 2019, צמיחה של כ-12%. 
דירוג 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם מבוצע בכל שנה, ומבוסס על הדוחות הכספיים של החברות הנמדדות. הדירוג מבוסס על נתוני מכירות ביטחוניות בלבד, כשמידע על היקפי המכירות נאסף ברמה הגולמית על ידי מאגר המידע Defense News.
לדירוג השנה משמעות כפולה, לא רק שמיקום גבוה ברשימה וצמיחה במכירות מעיד על חוזקן של החברות בשנה חולפת, אלא גם על עוצמתן וחוסנן מפני התמורות הצפויות להתרחש בשוק לאור מגיפת הקורונה, ההאטה בכלכלה העולמית והירידה הצפויה בתקציבי הביטחון וההתעצמות.
את חמש המקומות הראשונים כבעבר חברות אמריקניות. במקום הראשון כאמור לוקהיד מרטין. במקום השני, חברת בואינג עם הכנסות של 34.4 מיליארד דולר, אשר חוותה שנה קשה עקב קיפאון של שוק התעופה ולכן רשמה צמיחה כמעט בלתי מורגשת של 1%. במקום השלישי, ג'נרל דיינמיקס, עם הכנסות של 29.5 מיליארד דולר וצמיחה של 7%. במקום הרביעי והחמישי – נורת'רופ גראמן עם 28.6 מיליארד וריית'און עם 27.4 מיליארד דולר, בהתאמה.
תאגיד התעשייה האווירית של סין תפס את המקום השישי עם הכנסות של 25 מיליארד דולר, אך רק 1% צמיחה. הוא שמר על מקומו מהשנה שעברה ועד שנת 2018 לא היו חברות סיניות בעשירייה הפותחת. במקום השביעי, BAE מערכות, שבולטת בהיעדר חברות אירופאיות נוספות ונותרת היחידה בעשירייה הפותחת, עם 21 מיליארד דולר וצניחה של 6% בהכנסות השנה.
במקום השמיני בדירוג נמצא נוריקו, איגוד התעשיות הצפוני של סין, שאמנם סיים את השנה ללא צמיחה, אך עם הכנסות יציבות של 14.7 מיליארד דולר. לאורך 2019 בוצעו מספר תהליכי מיזוג של חברות שיצרו תאגידי ענק חדשים בתעשייה העולמית. המיזוג הבולט ברשימה הוא של החברות L3 וחברת HARRIS אשר מיזוגן הפך אותן לחברה ה-9 בגודלה בעולם עם הכנסות של 13.9 מיליארד דולר וצמיחה של 13%. סוגרת את העשירייה יונייטד טכנולוג'יס האמריקנית עם הכנסות של 13.1 מיליארד וצמיחה של 41%.
ואיפה מדורגות החברות הישראליות? 
שלושת החברות הישראליות שנכנסו לרשימת 100 החברות הגדולות בעולם שיפרו את מצבן ביחס לשנה הקודמת. אלביט מערכת ממשיכה להוביל את הישראליות במקום ה-31 עם יותר מ-4 מיליארד דולר הכנסות שחלקן מיוחס למיזוג שלה עם תע"ש אשר נעדרת השנה מהדירוג. אלביט רשמה צמיחה של 22% ועלתה 4 מקומות.
אחריה ממוקמת תעשייה אווירית אשר שיפרה את מצבה בהיבט המכירות בשנת 2019 לעומת 2018 ועלתה 3 מקומות בדירוג למקום ה-41. במקום השלישי עם נתוני צמיחה צנועים יותר משנים קודמות - רפאל עם 2.7 מיליארד דולר הכנסות, שעלתה 2 מקומות לעומת הדירוג הקודם למקום ה-44.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה