השוק

יוצאים לדרך: קרן פימי רכשה 50% מחברת התשתיות אליקים בן ארי תמורת 135 מיליון שקל

העסקה נעשתה לפי שווי חברה של 270 מיליון שקל. לילך אשר טופילסקי, שותפה בכירה בפימי: "מאמינה בפוטנציאל הפיתוח העצום של תחום התשתיות, כתחום צומח וכמרכיב מרכזי בפיתוח הכלכלה בשנים הקרובות"

ניר קומם | 
לילך אשר טופילסקי, דני בן ארי, ישי דוידי (צילום תומי הרפז, יונתן בלום)
קרן פימי הודיעה היום (שני) על רכישת 50% מחברת התשתיות 'אליקים בן ארי' תמורת 135 מיליון שקל ולפי שווי חברה של 270 מיליון שקל. דני בן ארי, מייסד החברה ונשיאה, ימשיך לכהן בתפקיד גם לאחר הרכישה. בעלי המניות הנוכחיים יחזיקו ביתרת המניות בחלקים שווים – כלומר, 25% יישארו בידי דני בן ארי ו-25% בידי איש העסקים תומר קוקו. לילך אשר-טופילסקי, שותפה בכירה בקרן פימי, תמונה ליו"ר הדירקטוריון בחברת 'אליקים בן ארי'.
חברת 'אליקים בן ארי', אשר נוסדה ב-1970 ע"י אליקים בן ארי, ונמצאת היום בבעלות בנו דני ובבעלות איש העסקים תומר קוקו, מתמחה במספר ענפים בתחום התשתיות: החברה עוסקת בביצוע פרויקטים הנדסיים – סלילת כבישים, מסילות רכבת, עבודות בטון ועבודות ימיות. החברה מחזיקה ארבע מחצבות – שלוש מהן בארץ והרביעית ברומניה, שם גם יש לה נמל פרטי בדנובה להעמסת תוצרי החציבה. בנוסף, לחברה ארבעה מפעלים, צי משאיות הובלה כבדה, חוזה שינוע מטענים עם רכבת ישראל וציוד מכני הנדסי כבד. החברה גם עוסקת בתחום איכות הסביבה ומתפעלת את אתרי איסוף הפסולת "חיריה" ואתר ההטמנה הלאומי בנגב. מטה החברה ממוקם באשדוד ומועסקים בה כיום כ-250 עובדים.
קרן פימי משקיעה בחברות ישראליות ובחברות שיש להן זיקה לישראל ומבצעת בהן תהליכי השבחה: עד כה רכשה שליטה ב- 92 חברות ומימשה 62 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ- 5.5 מיליארד דולר. הקרן מעסיקה כיום למעלה מ-30,000 עובדים ופועלת בכ-50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם. בין השקעותיה הבולטות: תמי 4, המלט, נירלט, נייר חדרה, BIRD, אורביט, קמהדע ועוד.
"השותפות עם קרן פימי הינה המשך ישיר להתפתחות החברה שהוקמה על ידי אבי ז"ל, אליקים בן-ארי, לפני 50 שנה", אמר דני בן ארי, מייסד ונשיא החברה. "אני בטוח שהשילוב עם קבוצת ההשקעות הגדולה והחזקה במשק ביחד עם המקצועיות, הניסיון, המוניטין וצוות המנהלים והעובדים של קבוצת בן ארי, מציב את החברה בעמדת זינוק מצוינת להמשך התפתחות, צמיחה, והגעה לשיאים חדשים וזאת במיוחד על רקע ההשקעות האדירות הצפויות בתחום התשתיות".
"אנו שמחים על השותפות עם חברת אליקים בן ארי", מסרה לילך אשר טופילסקי, שותפה בכירה בפימי. "פימי מזהה את תחום התשתיות כתחום צומח, המהווה מרכיב מרכזי בפיתוח הכלכלה בשנים הקרובות ומאמינה בפוטנציאל הפיתוח העצום שלו. אני משוכנעת כי יחד עם דני בן ארי ועם הנהלת החברה ובשילוב הניסיון שלנו בהשבחת חברות, נצמיח את החברה ונמשיך לממש את הפוטנציאל הקיים בה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה