השוק

מהסטארט אפ תבוא הישועה? חברת החשמל, שיכון ובינוי ו-Enel בשת"פ ייחודי

השחקניות החזקות בארץ בתחום האנרגיה חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי במטרה לקדם סטארט-אפים מתחום האנרגיה ותשתיות החשמל; מנכ"ל חברת החשמל: "החדשנות הכרחית עבורנו ועבור משק האנרגיה כולו"

ניר קומם | 
תמיר כהן, עופר בלוך (צילום יחצ, אביב חופי)
הנהלת חברת החשמל חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם INFRALAB, מעבדת החדשנות של Enel, חברת תשתיות החשמל והאנרגיה המתחדשת הגדולה בעולם, ועם שיכון ובינוי, חברת תשתיות האנרגיה והנדל"ן הישראלית, על הסכם אסטרטגי בתחום החדשנות לאיתור ושיתוף פעולה עם סטרטאפים בתחומי האנרגיה ותשתיות החשמל.
ההסכם ישלב בין הניסיון שצברה INFRALAB בהשקעה בחברות סטארט-אפ ובהטמעה של טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי האנרגיה והתשתיות ובין הנכונות של חברת החשמל לאמץ פתרונות חדשניים שישפיעו באופן דרמטי על הפעילות העסקית של החברה. שיתוף הפעולה יאיץ את האיתור וההטמעה של טכנולוגיות חדשניות בפעילותה המגוונת של חברת החשמל, אשר מתמודדת בשנים האחרונים עם אתגרים ושינויים משמעותיים בשוק האנרגיה – כגון ניהול ומעקב אחר מתקנים מרחוק, מעבר לשימוש מאסיבי באנרגיה מתחדשת והצורך בהגנה על תשתיות קריטיות מפני התקפות סייבר.
החיבור בין החברות, הגישה לציוד ולמערכות המידע, וכן הידע המקצועי – יגבירו באופן משמעותי את הפוטנציאל להתפתחות של סטארט-אפים ישראלים ולסיכויי ההצלחה שלהם להשתלב במהפכה שמאפיינת את סקטור האנרגיה והתשתיות בשנים האחרונות. הנושאים העיקריים בהם תתמקד הפעילות בראשיתה יכללו איתור טכנולוגיות חדשניות להאצת הבנייה של תשתיות חשמל ושל מתקני אנרגיה.
כשותפה טכנולוגית ואסטרטגית של חברת החשמל, INFRALAB תסייע באיתור טכנולוגיות חדשניות שיתנו מענה לאתגרים הללו וכן בזיהוי אתגרים ספציפיים נוספים, בחירת סטרטאפים (בשיתוף פעולה עם Enel Innovation HUB בתל אביב) והובלה של פרויקטים חדשניים הכוללים פיתוח, בחינה בתנאי מעבדה והדגמה של הפתרונות באתרי ובמתקני חברת החשמל.
הסטרטאפים מצדם יזכו לגישה לתשתיות אזוריות, בזכות חברת החשמל הישראלית, ותשתיות בינלאומיות, בזכות Enel, גישה לציוד, לנתונים ולחבילת החדשנות מטעם INFRALAB הכוללת ליווי עסקי וטכנולוגי. בנוסף, INFRALAB וחברת החשמל ישתפו פעולה בידע, יבצעו הערכה לטכנולוגיות החדשניות ויקדמו יחד סטרטאפים אשר הינם כבר חלק מתיק העבודות של INFRALAB.
עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "בהסכם שנחתם יש ערובה גדולה להטמעת החדשנות ההכרחית עבורנו ועבור משק האנרגיה כולו", אמר עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל. "אני מברך על השותפות הבינלאומית החשובה וקורא ליזמים לחבור אלינו ולהשביח את משק האנרגיה, באמצעים טכנולוגיים פורצי דרך".
"מעבדת החדשנות שהוקמה בשיתוף עם ENEL, שהיא אחת מחברות האנרגיה המובילות בעולם, תסייע לקדם שורה ארוכה של פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך", הגיב יו"ר שיכון ובינוי, תמיר כהן. "מדובר בהסכם אשר יאפשר ל - INFRALAB  להמשיך ולקדם חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום האנרגיה והתשתיות, ובכך להמשיך ולתרום לכלכלה הישראלית בארץ ובחו״ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה