השוק

העתיד באנרגיה מתחדשת: בורסת ת"א משיקה מדד חדש בשווי שוק של כ-32 מיליארד שקלים

עם מגמת ההשקעה במקורות אנרגיה חדשים ההולכת וגוברת בעולם, הבורסה הודיעה היום על השקתו של מדד 'ת"א קלינטק', אשר צפוי לכלול 12 מניות הנסחרות במדדים האחרים

ניר קומם | 
אנרגיה ירוקה (צילום freepik)
הבורסה לניירות ערך בתל אביב הודיעה היום (שלישי) על השקת מדד חדש שיורכב ממניות הכלולות בתת-ענף קלינטק, בענף טכנולוגיה. המדד, שעתיד להיות מורכב מ-12 מניות בעלות שווי שוק של כ-32 מיליארד שקלים, יושק ב-8 בנובמבר 2020.
היקף ההשקעות העולמי באנרגיה מתחדשת נמצא במגמת עלייה, ועל פי פרסומים, הגיע ב-2019 לכ-300 מיליארד דולר. במדינות סקנדינביה, 100% מייצור החשמל מבוסס על אנרגיה מתחדשת ובמדינות רבות נוספות עומד שיעור זה על 60% עד 80% ויש להניח כי היקף ייצור חשמל המבוסס על אנרגיות מתחדשות יילך ויגדל, הן מטעמים כלכליים והן מטעמים של "רגולציה ירוקה". בישראל צפוי ייצור חשמל המבוסס על אנרגיה מתחדשת בישראל להגיע בתום 2020 לכ-9% בלבד, אך גם בארץ היקף ייצור החשמל באנרגיה מתחדשת צפוי לעלות הודות לרגולציה ירוקה, לצד התפתחות תעשיית הקלינטק המקומית. היקף האנרגיה המתחדשת מסך מקורות האנרגיה בארץ צפוי לעמוד בשנת 2030 על כ-30% מסך ייצור החשמל.
לחברות ישראליות בתחום האנרגיה המתחדשת קיימת נציגות נכבדה בשוק העולמי: שווי השוק של חברות מתת-ענף קלינטק הנסחרות בבורסה עולה על 32 מיליארד ש"ח. כיום 7 מניות קלינטק נכללות במדד ת"א-125, מהן שתיים נכללות במדד הדגל ת"א-35. לשם השוואה, שווי השוק של חברות הפקת דלק וגז הוא כמחצית משווי חברות הקלינטק ורק אחת מהן נכללת בת"א-35.
במהלך השנים האחרונות נבחנה האפשרות להשיק מדד קלינטק מקומי אך רק עתה הגיעו חברות הקלינטק הנסחרות בבורסה לכמות ולשווי המאפשר להשיק מדד עמוק המייצג ענף צומח זה. על פי ההצעה, במדד החדש ייכללו מניות של חברות שסווגו על ידי הבורסה בתת-ענף קלינטק עם תקרת משקל של 15% למניה במדד.
ב-31 לאוגוסט נערכה בבורסה סימולציה לקראת השקת המדד, בה נבנה הרכב החברות שאמור לקחת חלק במדד החדש, יחד עם שווי השוק שלהן ומשקלן היחסי הצפוי במדד. החברות הבולטות – 'אורמת טכנו', 'אנלייט אנרגיה', 'אנרג'יקס', 'אוגווינד' ו'אלקטריאון'. להלן פירוט הסימולציה להרכב המדד המוצע:

.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה