השוק

סנוופלייק מציגה: ההנפקה הגדולה ביותר אי פעם לחברת תוכנה

חברת התוכנה בענן השלימה אמש הנפקה ראשונית לאחר מכירה של 28 מיליון מניות וגיוס של 3.4 מיליארד דולר. בין המשקיעות הבולטות: ברקשייר האת'וואי של וורן באפט

רועי בהריר-פרל | 
אינטרנט (צילום freepik)
הישג ענק לחברת התוכנה בענן Snowflake: החברה יצאה אמש להפקה ראשונית לציבור (IPO) כשמחיר המנייה שלה עומד על 120 דולר ושוויה הוא 33 מיליארד דולר. בכך הפכה סנוופלייק לחברת התוכנה האמריקאית שיוצאת להנפקה הגדולה ביותר אי פעם. במסגרת ההנפקה, החברה שצפויה להיסחר בבורסה של ניו יורק תחת הסימול SNOW מכרה 28 מיליון ממניותיה וגייסה הון של 3.4 מיליארד דולר.
מדובר בקפיצה אדירה בתמחור המנייה בעת ההנפקה, שכן בשבוע שעבר עמד ערכה על 85 דולר בלבד - זאת, בעיקר נוכח החלטתה של ברקשייר האת'וואי - קונצרן האחזקות והביטוח הענק של וורן באפט, שכידוע אינו ממהר להשקיע בחברות טכנולוגיה (וכשהוא עושה כן, מדובר תמיד בצעד שמקפיץ מניות) - ליטול חלק פיננסי משמעותי בהנפקה. גם ענקית התוכנה בענן Salesforce, שנמצאת שמכוונת גבוה במיוחד מאז שרכשה בשנה שעברה את חברת ניתוח הנתונים Tableau ב-15.7 מיליארד דולר, הצטרפה להנפקה במלוא הכוח. כל אחת מהחברות התחייבה לרכוש מניות ב-250 מיליון דולר.
מדובר בסיום ראוי לשנה פיסקאלית חלומית של סנוופלייק, במהלכה היא רשמה הכנסות של יותר מ-500 מיליון דולר (לצד הפסד של 348.5 מיליון דולר). הגידול בהכנסות בא לידי ביטוי במיוחד בחודשים האחרונים של השנה הפיסקאלית: החברה רשמה זינוק של 121% בהכנסות ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד ושל 130% בהכנסות במחצית הראשונה של השנה לעומת המחצית המקבילה אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה