השוק

3.8 טריליון דולר: כך זינק הונם של האנשים העשירים בעולם בתקופת המשבר

 643 המיליארדרים העשירים בעולם הרוויחו מאז פרוץ המגפה 845 מיליארד דולר והגדילו את הונם המשותף מ-2.9 טריליון דולר ל-3.8 טריליון דולר. על הפרק בארצות הברית: מס עושר 
רועי בהריר-פרל | 
מארק צוקרברג, ג'ף בזוס (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג, ג'ף בזוס)
מחקר שפרסם בסוף השבוע המכון למחקרי מדינות, חושף כי הונם המשותף של 643 המיליארדרים העשירים בעולם זינק בין ה-18 במרץ ל-15 בספטמבר מ-2.9 טריליון דולר ל-3.8 טריליון דולר - שיעור של כמעט שליש (29%). כך, על פי נתונים שסופקו לחוקרים בידי "פורבס". בסך הכל, 643 המיליארדרים הרוויחו כ-845 מיליארד דולר (במשותף) במהלך תקופה זו, בה יותר מ-50 מיליון אמריקאים פוטרו או הוצאו לחל"ת. המשמעות ברורה ונהירה: משבר הקורונה מעצים את אי השוויון בארצות הברית וככל הנראה גם בחלקים רבים אחרים בעולם.
המרוויח הגדול ביותר הוא, כפי שדווח כאן, מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, שנהנה מהזינוק בעסקאות אונליין והכניס לכיסו עוד 73.2 מיליארד דולר מאז פרוץ המגפה והונו האישי עומד כעת על 186.2 מיליארד דולר. מבחינתו של מנכ"ל טסלה הפרובוקטיבי אילון מאסק, 2020 היא, לפחות עד כה, שנה חלומית: הונו האישי, שעומד כעת על 92 מיליארד דולר, קפץ בתקופת הקורונה בלא פחות מ-274%. גם למארק צוקרברג, למרות המהלומות שסופגת לאחרונה פייסבוק שלו, אין סיבה להתלונן, שכן הוא הגדיל את הונו בתקופה זו ב-45.9 מיליארד דולר ובכך חצה הונו הכולל את רף 100 מיליארד דולר והשלים זינוק של 84% בחצי שנה.
אי השוויון הצורם הזה גרם לסנאטורים הדמוקרטים ברני סנדרס ואילחן עומר להציע הטלת מס חד פעמי על רווחי המיליארדרים במהלך תקופה זו ובכך לסייע בסבסוד שירותי בריאות למי שידו אינה משגת.  "ג'ף בזוס יכול היה לתת לכל עובד באמזון 105 אלף דולר ועדיין להיות עשיר כמו שהוא היה לפני המגפה",  אמר רוברט רייך, שר העבודה בממשלת ביל קלינטון, "אם זה לא ישכנע אנשים שאנחנו צריכים מס עושר - אני לא יודע מה כן". 
"האמנתי שאחרי שיעברו שישה חודשי משבר, הפגיעה תהיה בכל השכבות", סיכם צ'אק קולינס, מכותבי המחקר ומנהל תכנית אי השוויון של המכון למחקרי מדינות. "קיים פער עצום בין הרווחים של המיליארדרים לסבל הכלכלי הגדול שעוברת שאר ארצות הברית. המצב מדגיש את חוסר השוויון במידת ההקרבה של האזרחים ואת העובדה שנעשה כאן רווח על גבי אחרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה