השוק

הממשלה אישרה: שכר השרים וחברי הכנסת יופחת ב-10%

אושרה הצעתו של שר האוצר כ"ץ, שצפויה לחסוך לקופת המדינה כ-7.5 מיליון שקלים בשנה. שכר נבחרי הציבור לא יעודכן בינואר הקרוב כפי שהיה אמור. ההחלטה עדיין טעונה את אישור ועדת הכספים וועדת הכנסת
מערכת ice |  1
ישראל כץ, בנימין נתניהו (צילום פייסבוק/ישראל כץ, בנימין נתניהו)
הממשלה אישרה אמש (שני) את הצעתו של שר האוצר ישראל כ"ץ, לפיה שכרם של השרים וחברי הכנסת יופחת ב-10%. כמו כן, שכרם לא יעודכן בחודש ינואר הקרוב, כפי שהיה אמור בהתאם לשכר הממוצע במשק. ההחלטה עדיין טעונה את אישור ועדת הכספים של הכנסת וועדת הכנסת, וצפויה לחסוך לקופת המדינה כ-7.5 מיליון שקלים בשנה. 
כיום, שכרו החודשי של חבר כנסת עומד על כ-45.2 אלף שקלים ברוטו, שכרו של שר הוא כ-50.6 אלף שקלים ברוטו, ושכרו של ראש הממשלה הוא הוא 56.3 אלף שקלים ברוטו. לאחר ההפחתה, שכרו של חבר כנסת יעמוד על כ-40.6 אלף שקלים ברוטו, שכרו שר על כ-45 אלף שקלים ברוטו, ושכרו של ראש הממשלה על כ-50.6 אלף שקלים ברוטו. 
בהצעה של השר כ"ץ נכתב כי "בעקבות משבר הקורונה בשנה זו צפויה עליה חדה בגובה השכר הממוצע במשק, וזאת בעקבות הירידה במספר העובדים הפעילים ומכיוון שהעובדים שיצאו לחל"ת או פוטרו - השתכרו לרוב משכורות נמוכות יותר ולכן השכר הממוצע יעלה בשיעור חריג".
כזכור, בסוף השבוע הציגו נתניהו וכ"ץ תוכנית כלכלית חדשה לתקופת הקורונה, לקראת הסגר השני בחגים. התוכנית כוללת, בין היתר, את הפחתת שכר נבחרי הציבור ב-10%, את הורדת רף הפגיעה בעסק לקבלת מענק הוצאות קבועות וכן מתווה לשימור עובדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נתניהו יהיה נכה כלכלית מוחלט (ל"ת)
    ציפי 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור