השוק

אלשטיין איבד את השליטה באי.די.בי: בית המשפט הוציא צו לפירוקה

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הוציא צו לפתיחת הליכים נגד החברה שנשלטה על ידי אדוארדו אלשטיין, לאחר שהשקיע כ-3 מיליארד שקל לצורך פירעון חובותיה למחזיקי האג"ח. עורך הדין אופיר נאור מונה כנאמן לחברה
מערכת ice | 
אדוארדו אלשטיין (צילום ויקיפדיה, freepik)
לאחר שנקבע כי החברה חדלת פירעון, בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו לפתיחת הליכים נגד חברת אי.די.בי פיתוח - וצו לפירוקה. זאת, לאחר כשש שנים שבהן החברה נשלטה על ידי אדוארדו אלשטיין, שהשקיע בה שלושה מיליארד שקל לצורך פירעון חובותיה למחזיקי האג"ח.
השופט חגי ברנר מינה את עורך הדין אופיר נאור כנאמן לחברה. כמו כן, ברנר החליט למנות כונסי נכסים זמניים ל-70% ממניות דסק"ש ול-5% ממניות כלל ביטוח. זאת, למרות שנציגי אלשטיין הציעו להפקיד 35 מיליון שקל כדי לקבל ארכה נוספת של שלושה חודשים על מנת למצות את המגעים מול מחזיקי האג"ח.
לתפקיד הכונסים של 70% ממניות דסק"ש מונו עורכי הדין אלון בנימיני ורענן קליר, באי כוחו של נאמן אג"ח י"ד, ועורכי הדין עדי פוגל ודוד פורץ לתפקיד הכונסים של 5% ממניות כלל ביטוח, הנכסים המשועבדים למחזיקי אג"ח ט"ו.
אלשטיין הפך לבעל השליטה בחברה במאי 2014, כאשר רכש את השליטה בה יחד עם שותפו לשעבר מוטי בן משה. זאת, במסגרת הסדר החוב של החברה האם לשעבר, אי.די.בי אחזקות, שנשלטה על ידי נוחי דנקנר. בהמשך רכש אלשטיין את חלקו של בן משה, בעקבות מספר סכסוכים בין השניים, והפך לבעלים היחיד של החברה.
אי.די.בי נותרה עם חוב של 2.04 מיליארד שקל למחזיקי אגרות החוב שלה מסדרות ט', י"ד ו-ט"ו, כשבמקביל צנח שווי נכסיה. המצב הביא את החברה לגירעון של מיליארד שקל בהון העצמי, והיא נדרשה להזרמות הון שוטפות מצד אלשטיין כדי לעמוד בכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה