השוק

מיקי מאוס כבר לא מחייך: דיסני נכנעה לקורונה

ענקית פארקי השעשועים מפטרת 28 אלף עובדים ברחבי העולם בעקבות משבר הקורונה שהותיר אותם במגבלות סגר קשות. "איננו יכולים להותיר צוות מלא בעודנו פועלים בתפוסה מוגבלת כזו", נמסר לעובדים

רועי בהריר-פרל | 
דיסני (צילום pexels ,pixabay)
עצוב בדיסנילנד: ג'וש ד'אמרו, מנהל הפארקים של דיסני, הודיע על פיטוריהם של לא פחות מ-28 אלף עובדים - הן בפארקים והן במחלקה במסחרית של החברה. זאת, כמובן, בעקבות משבר הקורונה, שהביא לסגירות תכופות של פארקי השעשועים במדינה, להפעלה מוגבלת שלהם ולנוכחות מאוד מצומצמת של מבקרים. סבב הפיטורים צפוי לכלול בין השאר גם סיומי חל"ת של אלפי עובדים, כש-67% מהעובדים המפוטרים הם עובדים זמניים.
שני הפארקים של דיסני שממוקמים בקליפורניה - California Adventure ודיסנילנד - נותרו סגורים למבקרים לכל אורך המשבר (ובכלל), בעוד שהפארקים של החברה בפלורידה, בהונג קונג, בשנחאי ובפריז נשארו פתוחים במתכונת מוגבלת. כעת, נראה שגורלם של שני הראשונים לוט בערפל עוד יותר ומן הסתם ככל שהמשבר יימשך, כך יעלה הסיכוי לקריסתם.
"במהלך החודשים האחרונים צוות ההנהלה שלנו עבד ללא הפסקה כדי למנוע פרידה של עובדים מהחברה", כתב ד'אמרו לעובדיו, "חתכנו בהכנסות, עצרנו פרויקטים, הוצאנו לחל"ת את אנשי הצוות שלנו והסבנו את הפעילות שלנו כך שתימשך באופן היעיל ביותר. עם זאת, איננו יכולים להותיר צוות מלא בעודנו פועלים בתפוסה מוגבלת כזו".
בעקבות ההודעה, צנח ערך המנייה של דיסני בכ-2% - ירידה צפויה למדי נוכח העובדה שחלק מרכזי בהכנסות החברה מגיע מהפארקים. למעשה, ההכנסות מהפארקים היוו 37% מסך ההכנסות של קבוצת דיסני אשתקד, שעמד על 69.9 מיליארד דולר. במהלך הרבעון השני של 2020 ספגה החברה הפסד של מיליארד דולר בעקבות סגירת הפארקים, שמטבע הדברים כללה גם את סגירת המלונות והקרוזים באזור. ברבעון השלישי כבר דיווחה החברה על הפסד של 3.5 מיליארד דולר כתוצאה מכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה