השוק

לאחר שוויתר על אל על: רמי לוי הגיש הצעה לרכישת ישראייר ב-70 מיליון שקל

ההצעה היא במימון בעלת השליטה, חברת שי אודם. הנאמן של אי.די.בי, השולט כרגע בישראייר, יבחן האם ההצעה הנמוכה משתלמת לחברה 
 
רועי בהריר-פרל | 
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/ישראייר)
האם חברת התעופה "ישראייר" תהיה בקרוב בבעלותם של איש העסקים רמי לוי ושל יו"ר טעמן שיווק מזון שלום חיים? השניים הגישו הבוקר בקשה לרכישת ישראייר מידי נאמן חברת אי.די.בי, המחזיקה במניות החברה, ב-70 מיליון שקל - הצעה נמוכה למדי, נוכח משבר הקורונה והשלכותיו.
לוי וחיים הם הראשונים עד כה שהגישו הצעה לרכישת ישראייר ואפשר בהחלט הוא שבעתיד תתווספנה הצעות נוספות. הרכישה, אם וכאשר תצא לפועל, תבוצע על ידי חברת טעמן, בה שותפים השניים, שמחזיקה ב-67.7% ממניות בי.ג'י.איי השקעות ציבוריות. בי ג'י.איי מתכוונת לרכוש את כל המניות של ישראייר בסכום הנ"ל וכמו כן לממן כ-12 מיליון דולר מחובה של חברת האם אי.די.בי לישראייר, שעומד על 17 מיליון שקל
המימון לעסקת בי.ג'י.איי-ישראייר צפוי להגיע מבעלת השליטה בה, חברת שי אודם, שמתכוונת להשקיע בבי-ג'י-איי כ-26 מיליון דולר על פי מחיר של 1.07 שקל למנייה - מה שיביא אותה לבעלות של 80% על החברה ששווייה עומד כיום על 45 מיליון שקל. בנוסף, תספק שי אודם הלוואה לבי.ג'י.איי, שבעזרתה, יחד עם הכספים הקיימים, תוכל האחרונה לרכוש בעלות על ישראייר. זאת, בכפוף לאישור של בעלי המניות, לאישורים רגולטוריים ולהשלמת בדיקת הנאותות.
הצעת הרכישה תוגש בקרוב לעו"ד לעו"ד אופיר נאור, הנאמן של אי.די.בי (שמונה על ידי בית המשפט לאחר קריסת החברה שהייתה בבעלות אדוארדו אלשטיין), שיבחן האם היא כדאית נוכח מצב שוק התעופה במשבר הקורונה המתמשך. יש לציין כי ישראייר, להבדיל מארקיע ומאל על, המשיכה לפעול לאורך המשבר, תוך ספיגה של ירידה חדה בהכנסות - מה שסייע לה לשרוד במציאות של אי ודאות קיצונית.
לאחרונה שקל רמי לוי גם לרכוש את אל על, אבל בינתיים בחר לרדת מהימור הפרוע נוכח מצבה הקשה של החברה. בנוסף, הוא מקיים מאז יולי השנה מו"מ עם דלק ישראל על רכישת רשת חנויות הנוחות של החברה "מנטה", אולם נכון לעכשיו המו"מ תקוע - בין השאר עקב החשש של עובדי דלק ישראל מכך שהרכישה תמנע מהם לעבוד בשבת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה