השוק

העסקה הושלמה: ענקית האנרגיה שברון רכשה את נובל אנרג'י

שברון השלימה את הרכישה ותפעיל את מאגרי הגז תמר ולוויתן. לפי הדיווחים, שווי העסקה נאמד בכ-4.2 מיליארד דולר, בנוסף לחוב של 8 מיליארד דולר שתיטול ענקית האנרגיה העולמית על עצמה. השר שטייניץ: "בשורה אדירה לכלכלת ישראל"

מערכת ice | 
נובל אנרג'י גז (צילום אתר החברה)
עסקת ענק בשוק הגז: ענקית האנרגיה העולמית שברון השלימה את רכישתה של נובל אנרג'י, שמחזיקה ב-25% ממאגר הקידוח תמר וב-40% ממאגר לוויתן, ומפעילה אותם. לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, שווי העסקה עומד על כ-4.2 מיליארד דולר, בנוסף לחוב של 8 מיליארד דולר שתיטול שברון על עצמה.
קליי ניף, נשיא שברון, האחראי על פעילות החברה באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, עדכן את שר האנרגיה יובל שטייניץ על השלמתה הסופית של העסקה ועל ההנפקה בבורסה. השר שטייניץ הודיע שסוכם על ביקור הנהלת שברון בארץ לאחר התייצבות המצב הבריאותי, ומסר כי "כניסתה של ענקית אנרגיה עולמית היא בשורה אדירה לכלכלת ישראל ופותחת הזדמנויות להשקעה בענף ההייטק והסטרטאפ בתחום האנרגיה".
כזכור, בחודש יולי הודיעה שברון שתרכוש את נובל אנרג'י ב-5 מיליארד דולר, ולפני כשלושה שבועות המליצה מועצת הנפט לממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה לאשר את מיזוג נובל אנרג'י לחברה בת של שברון.
הרכישה של שברון מגיעה לאחר שנה קשה שעברה על נובל אנרג'י. שווי המניה שלה נחתך ביותר מ-60% מתחילת השנה והגיע לשער של 9.65 דולר בלבד, על רקע התנודתיות במחיר הנפט. 
ענקית האנרגיה שברון פעילה בכ-180 מדינות ברחבי העולם ונסחרת לפי שווי שוק של כ-160 מיליארד דולר. עם רכישת נובל אנרג'י, הופכת שברון לשותפה של דלק במאגרי הגז בישראל, בנוסף לאחזקותיה עם קבוצת דלק באתר הגז בקפריסין. הרכישה מהווה עבור החברה סוג של סגירת מעגל, שכן שברון החזיקה בעבר במאגרי תמר ולוויתן אך מכרה את אחזקותיה לפני שהתגלו בה שכבות הגז הנוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה