השוק

רשת Jumbo היוונית: ג'מבו סטוק היא זו שרוכבת על השם שלנו

רשת הסטוק המצליחה שפוקס רכשה לאחרונה את הזיכיון לפתיחת סניפיה בארץ, השיבה להתנגדות שהגישה ג'מבו סטוק המקומית לשימוש בסימן המסחרי Jumbo. לטענתה, ההתנגדות חסרת כל בסיס
 
רועי בהריר-פרל |  2
רועי וענונו מנכ"ל ג'מבו סטוק (צילום איגור אוסדצ'י)
נמשך הקרב על על הסימן המסחרי Jumbo בין רשת הסטוק המצליחה מיוון, שחתמה לאחרונה על הסכם זיכיון עם חברת פוקס לפתיחת סניפים בארץ, לרשת הישראלית ג'מבו סטוק, המתנגדת להפעלתה של הראשונה בישראל תחת סימן מסחרי זה. כזכור, בסוף החודש שעבר (ספטמבר) הגישה ג'מבו סטוק, שבבעלות חברת צ'אק בס של רועי ואנונו, התנגדות לרשם סימני בנוגע להפעלתה של הרשת היוונית כל עוד היא משתמשת בזה. כעת מגיעה תשובתה של Jumbo להתנגדות באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן והיא לא רק נחרצת במיוחד - היא אף מעבירה את ה"אשמה" לרשת הישראלית, המפעילה עשרה סניפים ברחבי הארץ לצד אתר למכירה מקוונת, ומעסיקה כ-250 עובדים.
בתשובה להתנגדות, טוענת הרשת יוונית כי הסימן המסחרי Jumbo "שייך למבקשת, שהיא רשת קמעונאית גדולה ומפורסמת, המהווה מוקד עליה לרגל למאות אלפי תיירים ישראלים הפוקדים את יוון, קפריסין, בולגריה, רומניה ומדינות הבלקן מדי שנה. החברה המתנגדת היא זו שמטעה כאן את הציבור ורוכב בחוסר תום לב על המוניטין של חברתה". בנוסף, טוענת Jumbo כי הרשת המקומית לא החלה להשתמש בשם ג'מבו בדצמבר 2016, כפי שהצהירה, אלא רק בשלב מאוחר יותר וכי כ-5% מאוכלוסיית ישראל מכירה היטב את רשת הסטוק מביקורים ביוון ובמדינות הבלקן, כך שאין ספק שהשם ג'מבו מזוהה יותר עמה מאשר עם הרשת הישראלית הקטנה, יחסית - מה גם שבנוסף לרשת זו פועלים בארץ בתי עסק נוספים תחת השם "ג'מבו", כך שממילא לא מדובר בסימן מסחרי בלעדי שלה.
שוק הסטוק - רשתות של חנויות ענק, המתמחות במוצרי בית וצעצועים זולים - הפך בשנים האחרונות לצפוף ולתחרותי מאוד בישראל, כשבראשו עומדת רשת "מקס סטוק", המיועדת להנפקה על פי שווי של 1.7 מיליארד דולר. כניסתה של הרשת היוונית תגביר אף יותר את התחרות וניתן בהחלט להניח שהיא תביא לפגיעה קשה ברשתות הקטנות יותר. יש לציין כי סביב הרכישה של פוקס את Jumbo התנהל מאבק של בעלי המניות בחברה של הראל ויזל מול ההנהלה, על כך שזו דיווחה באיחור על דבר הרכישה ובכך פגעה ביכולת של בעלי המניות לעשות בהן שימוש מושכל יותר. בפוקס, בכל אופן, כבר הכריזו כי סניף ראשון של Jumbo ייפתח בתחילת 2021 בהשקעה חריגה, יחסית לתחום, של 15-18 מיליון שקל.
רועי ונונו, בעלים ומנכ"ל רשת ג'מבו סטוק מוסר: "ג׳מבו הישראלית שלי מסומנת ב-וי כחול באינסטגרם ובפייסבוק, מה שמעיד עובדתית על הכרת הציבור במותג שלי. את ג׳מבו היוונית אני עדיין מחפש באינסטגרם. אם היה להם וי כחול, אולי היה לי יותר קל למצוא".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וי כחול
    נהוראי 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש וי כחול גם לעמודי אינסטגרם של חיות מחמד
    סגור
  • 1.
    וי כחול זה הטיעון?
    אסף נ 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עובד בתעשייה יודע שוי כחול זה פועל יוצא של האנשים שאתה מכיר בפייסבוק.
    סגור