השוק

טלטלה במגדל ביטוח: שלמה אליהו נאלץ להתפטר מהדירקטוריון; ניר גלעד בדרך החוצה

בעל השליטה נאלץ להתפטר בשל דרישות הממונה על הביטוח משה ברקת, אך יישאר יו"ר החברה האם מגדל האחזקות. כעת ניתן יהיה לקדם את מינוי מוטי רוזן ליו"ר חברת הביטוח במקום גלעד, שבעל השליטה פעל להדחתו. מניית מגדל זינקה בכ-6% לאחר התפטרות אליהו 
מערכת ice |  2
שלמה אליהו, ניר גלעד (צילום יחצ סיון פרג)
בעל השליטה בחברת מגדל, שלמה אליהו, התפטר מדירקטוריון חברת הביטוח לדרישת הממונה על רשות שוק ההון והביטוח משה ברקת. התפטרותו של אליהו באה בעקבות דרישת הממונה ברקת כי עליו להתפטר מאחד משני הדירקטוריונים - של מגדל אחזקות או של מגדל ביטוח. 
במכתב דאז צוין כי ישנה "חוסר יציבות משמעותי בשדרה הניהולית הבכירה של מגדל", הממונה ברקת כתב כי "כחלק מהגשמת תפקידי הרשות, במהלך תקופה העולה על שנה וחצי עקבה מקרוב הרשות אחר התנהלותה ואופן ניהולה של חברת הביטוח, ובכלל זה במידת המעורבות של מר אליהו. בחינה זו הצביעה על מספר אירועים המעידים על תפקוד לקוי של מר אליהו, בניגוד לחובות המוטלות עליו מכוח הוראות הדין, ובכללן הוראות הרשות".
לאחר התפטרות אליהו זינקה מניית מגדל בכ-6%, לאחר תקופה מתוחה במיוחד. מניית מגדל ירדה מתחילת השנה ב-17.55% ובכ-24% ב-3 השנים האחרונות. 
ההתפטרות תאפשר כעת את מינויו של מוטי רוזן ליו"ר מגדל ביטוח, במקום היו"ר הנוכחי ניר גלעד, אותו פעל בעל השליטה להדיח. גלעד צפוי לעזוב עד סוף 2020, בכפוף לתנאים שיסוכמו עם מגדל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גנבים
    גדעון 10/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה של גנבים לא משלמים שצריך אותם
    סגור
  • 1.
    שלמה אליהו חרב את מגדל
    יוסי 10/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החטא הקדמון היה שנתנו לאדם שמהמר על עשרות מיליונים בקזינו באופן קבוע היתר שליטה בחברה כמו מגדל. מי שאין לו כבוד לכסף שלו גם אין לו כבוד לכסף של אחרים. ואכן הוא גרם להתדרדרות החברה ממקום ראשום לרביעי וגרם הפסדי עתק לבעלי המניות
    סגור