השוק

אפקט הגל השני: שוק המניות האירופי נופל ב-2%

בעקבות התפשטות מחודשת של המגפה וחזרתם של סגרים במדינות רבות, צנח שוק המניות של היבשת ב-2%. הפגיעה מורגשת בעיקר בבורסות של פרנקפורט ושל מילנו. גם בארצות הברית ובאסיה המדדים במגמת ירידה
רועי בהריר-פרל | 
ירידות בבורסה (צילום Pixabay)
שיא שלילי של שבועיים נרשם הבוקר בשוק המניות הגלובלי. באירופה, המספרים צנחו בעיקר עקב ההתפשטות החוזרת של נגיף הקורונה ביבשת, שהביאה להחרפת המגבלות על הציבור ולחזרה למדיניות של סגרים. זאת, בנוסף לאי הוודאות שנגרם לשוק המניות בשל חוסר היכולת של האיחוד האירופי ושל בריטניה להגיע לפריצת דרך בשיחות הבקזיט. בוול סטריט, מאידך, השוק מגיב במדדים שליליים לחוסר ההחלטיות של ממשל טראמפ בנוגע להיקף חבילת הסיוע המתוכננת למשק והחשש כי החלטה בעניין לא תתקבל עד למועד הבחירות בארצות הברית, בחודש הבא.
לדעתם של כמה אנליסטים בכירים, הירידות לאו דווקא מבשרות על שינוי מגמה גורף ודרמתי, אלא מבטאות פאוזה זמנית בלבד של פעילות המשק ברחבי העולם. ובכל זאת, הירידות החדות מעוררות דאגה מסוימת, בעיקר מפני שהן חובקות עולם. מדד המניות הפאן-אירופי STOXX 600, לדוגמה, ירד הבוקר ב-2.1% אל שיא שלילי של 13 ימים. הירידות החדות ביותר נרשמו בבורסות של פרנקפורט ושל מילאנו (2.6%-2.7%), אבל גם בלונדון ובפריז נרשמו ירידות משמעותיות (2%-2.2%). 
בארצות הברית, לפחות על הנייר, המצב קצת פחות חמור, אבל עדיין רע למדי: מדד S&P 500 מצביע על ירידות של 0.6% ומדד הנאסד"ק משקף ירידות של 1.2%. מצב דומה נצפה גם באסיה: אינדקס MSCI, המרכז את פעילות המניות ביבשת ובאזור האוקיינוס השקט, ירד ב-1.3%, כשבהונג קונג וביפן המדדים המובילים ירדו ביותר מ-2%. האנליסטים, כאמור, מדברים על מצב זמני שלא מעיד על הטווח הארוך, אבל בכל הנוגע לטווח הקצר, כמו גם להווה, אין ממש סיבה לאופטימיות: הצפי באירופה ובארצות הברית הוא לירידות נוספות במהלך הרבעון הרביעי של 2020, כך שכרגע ההתייצבות המיוחלת לא נראית באופק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה