השוק

בכירי התעשיינים סופדים למיכאל שטראוס: "היה אדם יוצא דופן"

איש העסקים הלך לעולמו בגיל 86 כשהוא מותיר אחריו מפעל חיים והישגים עצומים. תחת ניהולו, הפכה שטראוס גרופ במהלך השנים לאימפריית המזון הגדולה בישראל, בעלת שווי שוק של למעלה מ-11 מיליארד שקל. יו"ר פפסיקו: "מיכאל הפך את שטראוס למעצמה גלובלית"
שרון טל | 
מיכאל שטראוס (צילום אתר שטראוס ויקיפדיה)
התעשיין ואיש העסקים מיכאל שטראוס הלך היום (שבת) לעולמו, בגיל 86. מיכאל הוא ממייסדי שטראוס גרופ שהוקמה עוד בימי הוריו ריכרד והילדה שטראוס, ב-1939. כיום, שטראוס, הנסחרת בבורסת תל אביב מדד ת"א 35, פעילה במעל 20 מדינות ובעלת שווי שוק של למעלה מ-11 מיליארד שקל. 
מיכאל החל את דרכו בעולם המזון במחלבה עם הוריו בחצר ביתם בנהריה, עשייה שהפכה במהלך השנים למפעל חיים של ממש. לאחר שירותו הצבאי כמדריך בחיל הים, עשה קורס טכנאי חלב במכון ויצמן ולאחר מכן בבית ספר לטכנאי חלב בשוויץ. בהמשך, רכש השכלה גבוהה באוניברסיטת הרווארד, וסיים עם תואר ראשון במנהל עסקים. 
במהלך השנים מילא מיכאל שורת תפקידים בחברת שטראוס, בשנים 1975-1991 שימש כיו"ר הקבוצה והוביל שורת מהלכים לחיזוקה בשוק. ב-1995 הוביל עסקה עם יוניליוור שרכשה 51% מגלידות שטראוס (שכעבור 15 שנה הגדילה את אחזקתה ל-90%), ושותפות עם דנונה העולמית שרכשה בהמשך 20% ממחלבת שטראוס. 
אימפריית המזון של שטראוס הפכה במהלך השנים שם מוכר לכל בית בישראל, בין היתר הודות לשיתופי פעולה עם קבוצות כמו "יוניליוור", "עלית", "פפסיקו", ועוד. ב-2001 עבר תפקיד היו"ר של קבוצת שטראוס לעופרה שטראוס, בתו של מיכאל, כשמיכאל ממשיך לשמש דירקטור בחברה. ב-2011 פרש סופית, אך המשיך לשמש כיו"ר החברה המשפחתית הנסחרת בבורסה - שטראוס החזקות. מיכאל שטראוס התיר אחריו שלושה ילדים, עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת המזון, ועדי ועירית שטראוס. 
רמון לגווארטה, יו"ר ומנכ"ל תאגיד פפסיקו העולמי ספד למיכאל שטראוס: "מיכאל היה אדם יוצא דופן הוא יחסר לנו מאד. הפך את שטראוס מחברה משפחתית קטנה למעצמה גלובאלית בנאמנות לערכיו". "כולנו בתאגיד פפסיקו העולמי בעצב עמוק על פטירתו של מיכאל שטראוס, שותף ארוך שנים של פפסיקו ואחד האבות המייסדים של תעשיית המזון הישראלית. איש שחלם בגדול ועשה. מיכאל בנה את קבוצת שטראוס מחברה משפחתית קטנה למעצמה גלובאלית ועשה זאת כשהוא נאמן לערכיו לאורך כל הדרך. הייתה לי הזכות לפגוש את מיכאל שנה שעברה כשחגגנו 20 שנה לשותפות פריטו ליי- שטראוס בישראל. כבר אז, בעוד שחצה את גיל 80, התשוקה שלו ואהבתו למדינת ישראל ולחברת שטראוס הייתה עצומה ובלתי ניתנת לתיאור". 
לגווארטה הוסיף ואמר: "הדבר שהלהיב את מיכאל יותר מכל היתה משפחתו. אני יודע שהיום משפחת שטראוס חווה את אובדנו בצער עמוק. בשמי ובשם חברת פפסיקו כולה אני מבקש למסור את תנחומי לבתו עפרה, ולכל משפחת שטראוס על לכתו של אדם יוצא דופן. הוא יחסר לנו מאד".
נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: " מיקי, אנו מבטיחים לשאת את הלפיד שלך הלאה. התעשייה הישראלית תמשיך להוביל את הכלכלה והחברה בישראל ביוזמה, חדשנות ועקשנות. חברות התעשייה הישראלית היום כולן מרכינות את ראשן בכבוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה