השוק

ליקווידיטי מגייסת 20 מיליון דולר מקרנות ספארק קאפיטל ו-MUIP

ההשקעה בחברה המפתחת טכנולוגיה לחיזוי תזרימי מזומנים תוריד את בית ההשקעות מיטב דש מהחזקתו בה, אך צפויה להניב לו רווח של 20-25 מיליון דולר. שוויה של ליקווידיטי כיום: 100 מיליון דולר
רועי בהריר-פרל | 
אילן רביב, רון דניאל (צילום רמי זרנגר, גבע טלמור)
חברת ליקווידיטי קפיטל, מבית מיטב דש, גייסה 20 מיליון דולר בסיבוב ההשקעה הראשון שלה, שהושקעו על ידי קרן הון הסיכון האמריקאית הגדולה ספארק קפיטל, המנהלת נכסים בהיקף של כ-5 מיליארד דולר, וקרן החדשנות MUIP מקבוצת הפיננסים מיצובישי. בתמורה להשקעה, ליקווידיטי, ששוויה עומד היום על 100 מיליון דולר, הקצתה לקרנות 20% ממניותיה.
ההשקעה האחרונה תנותב להאצת הטכנולוגיה שפיתחה החברה - אלגוריתם חכם לחיזוי הכנסות ותזרימי מזומנים, המסייע לנהל ולנטר עסקאות מימון, תוך הפעלת כלים פיננסיים המאפשרים צמיחה ללא חוב. כמו כן, חלק מההשקעה תועבר לקרן ליקווידיטי התומכת בחברות רבות המצויות בצמיחה ולפיתוח עסקי החברה בשווקי אסיה ובארצות הברית.
במסגרת העסקה ליקווידיטי העניקה לספארק רשיון שימוש בטכנולוגיה שפיתחה ו- Spark העניקה לליקווידיטי זכות להצטרף להשקעות עתידיות שייעשו על ידה בחברות נוספות. בנוסף לכך, Spark הודיעה כי היא עשויה להגדיל את החזקותיה בליקווידיטי עד ל- 20% בשנה הקרובה. מיטב דש, על פי הודעתה, תרד בעקבות העסקה מהשליטה בליקווידיטי ותחזיק בכ- 44.6% ממניותיה בלבד. בית ההשקעות הוותיק צופה שסך הרווח החשבונאי שלו  מהעסקה ינוע בין 20 ל-25 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה