השוק

נשיא התאחדות הקבלנים תוקף: "למעלה ממיליון מובטלים ומעבירים עבודה לסינים, חלמאות!"

ראול סרוגו אמר בשדולה לקידום ענף הבנייה: "אנחנו בתקופה רעה מאוד לענף, יש ירידה של 20 אלף דירות ויש לזה השפעה קרדינלית על קופת המדינה. לא יכול להיות שלענף כזה מרכזי לא יהיה שר שיוביל אותו", המנכ"ל: "לאנשים לא יהיה איפה לגור"
כפיר אדר | 
ראול סרוגו (צילום כפיר סיון)
השדולה לקידום ענף הבנייה בראשות יו"ר השדולה ח"כ יפעת שאשא ביטון התכנסה היום (שלישי) יחד עם נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו ומנכ"ל ההתאחדות אמנון מרחב בכל הקשור לפעילות הענף בצל הקורונה.
"כשהתחיל המשבר והייתי שרת השיכון - היה ברור שחייבים לשמור על הענף הזה שהוא הקטר של המשק ולכן הגדרנו אותו כענף חיוני", אמרה בפתח הדברים ח"כ שאשא ביטון. "יש מאות אלפי עובדים שמשתכרים מהענף וכיום הענף הזה נפגע מהמשבר".
 
נשיא ההתאחדות ראול סרוגו אמר: "אנחנו בתקופה רעה מאוד לענף, יש 1,800 עסקים בענף על סף סגירה. יש ירידה של 20 אלף יחידות דיור ויש לזה השפעה קרדינלית על קופת המדינה. דווקא בתקופה הזאת כשיש למעלה ממיליון איש מובטלים, מעבירים עבודה לחברות סיניות וזאת חלמאות!".
עוד הוסיף: "הענף שלנו מהווה 12% מהתל'ג, מעסיק 300,000 ישראלים, צורך אשראי של כמיליארד שקל בשנה מהגופים הבנקאיים. כמעט אין ענף כלכלי שלא קשור בו ענף הבנייה. לא סתם הענף הזה מוגדר כקטר שמוביל את המשק".
 
סרוגו המשיך: "הגשנו לממשלת ישראל תוכנית להאצת ענף הבנייה. היא נשענת על טיפול בהיצע, בביקושים ועל הכשרה של עובדים ישראליים. ענף הבנייה יכול לקלוט סדר גודל של 100 אלף עובדים ישראליים. לא יכול להיות שלענף כזה מרכזי לא יהיה שר שיוביל אותו. הפיתרון המרכזי למשבר הדיור הוא הגדלת ההיצע, תוכנית מחיר למשתכן כבודו במקומו מונח אבל המשבר עמוק מזה".
מנכ"ל ההתאחדות אמנון מרחב הסביר: "חסרות היום במדינת ישראל למעלה מ-100 אלף יחידות דיור. המשבר הבא אחרי משבר הקורונה זה משבר של מחוסרי דיור. לאנשים לא יהיה איפה לגור במדינת ישראל ולמי שיהיה איפה לגור - זה יעלה המון כסף. הזוגות הצעירים לא יהיו אלו שיוכלו להכניס את היד לכיס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה