השוק

הבוקר: חנויות הרחוב נפתחו, עסקים נוספים שלא קיבלו אישור נפתחו כמחאה

על פי החלטת הקבינט, העסקים שקיבלו אישור לקבל קהל תחת מגבלה של ארבעה לקוחות בלבד בחנות פתחו את דלתותיהן, אך על אף שהממשלה לא אישרה את פתיחת מרכזי הקניות הפתוחים, במרכזי ביג במיוחד התעלמו מכך
כפיר אדר | 
חנות (צילום Pexels)
על אף שקבינט הקורונה לא אישר את פתיחת מרכזי הקניות הפתוחים, אלא רק את חנויות הרחוב תחת מגבלה של ארבעה לקוחות בלבד בעת ובעונה אחת בתוך החנות, מרכזי ביג ועוד שלל עסקים שלא מוכנים להיענות לדרישה, פתחו הבוקר (ראשון) את דלתותיהן במחאה.
רשתות כמו קבוצת קפה קפה, מגנוליה, צומת ספרים, קסטרו, בבילון, גולף, פוקס ועוד, הודיעו עוד לפני קבינט הקורונה האחרון כי: "לאחר סגר ממושך שהחל בערב ראש השנה. אנו שומעים בימים האחרונים רעיון חדש שמוביל משרד הבריאות המייצר הבדלה מלאכותית  בין חנויות הרחוב לבין מרכזי קניות פתוחים באוויר הפתוח. בסגר הראשון בישראל הופרדו הקניונים ללא שום הסבר רפואי - האם גג הקניון חוסם מנגיף הקורונה להעלם?". 
כעת, בעקבות ההחלטה של קבינט הקורונה לאפשר פתיחת חנויות רחוב בלבד ביום ראשון הקרוב כחלק מההקלות, התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה יצאה בהודעה נוקבת והודיעה כי היא תומכת במהלך של רשת מרכזי ביג וכן של רשתות נוספות שחברות בהתאגדות.
עוד ביום שישי הסביר שחר תורג'מן, יו"ר התאחדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה: "אלפי חנויות פעלו עד כה ללא מפריע, מעולם הן לא קיבלו התראות, אזהרות, דו"חות או ביקורים של אוכפי החוק. ברשותנו תיעוד של עשרות עסקים פתוחים שעבודתם לא הופרעה לרגע, ואנו מזהירים שאם יישלחו גדודי פקחים ושוטרים למתחמי הקניות הפתוחים ביום ראשון הקרוב, וממשלת ישראל תמשיך לנקוט ברדיפתה הבלתי מתקבלת על הדעת, אנו נעתור לבג"צ כנגד אכיפתה הבררנית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה