השוק

ברגע האחרון: ועדת החוקה לא אפשרה את פתיחת מרכזי הקניות הפתוחים, מנכ"ל ביג: "איוולת"

ברוב של 7 קולות, נפלה ההצעה לאפשר את פתיחת מרכזי הקניות הפתוחים, וזאת למרות שחנויות הרחוב כבר אושרו לפתוח, מנכ"ל ביג, חי גאליס: "תודו שזו הייתה טעות לעשות הבדלה שכזו שאף פעם לא נעשתה"
יהודה לוינגר |  1
חי גאליס מנכל ביג (צילום דוברות הכנסת דני שם טוב)
לאחר דיונים ממושכים מהבוקר (שני), ועדת החוקה לא העבירה את ההצעה לאפשר את פתיחת מתחמי הקניות הפתוחים. 7 חברי כנסת התנגדו לפתיחת מתחמי הקניות, 5 ח"כים תמכו, ושלושה נמנעו ביניהם יו"ר הועדה ח"כ יעקב אשר.
כזכור, עם פתיחת חנויות הרחוב בתחילת השבוע, ביקרו מרכזי הקניות הפתוחים את החרגתם. חי גאליס, מנכ"ל מרכזי ביג, אמר בוועדה כי "אתם מאבדים את צלע ההסברה בצורה הקיצונית בימים אלו, כי הציבור לא מבין את ההבדלה, העסקים לא מבינים והמים זורמים כבר לנחל. תודו שזו הייתה טעות לעשות הבדלה שכזו שאף פעם לא נעשתה". לדבריו, ההגדרה ל-"מתחם פתוח" אינו שונה מ"רחוב", כך ברחוב ביאליק ברמת גן יש 300 חנויות רחוב שנפתחו, וזאת לעומת מתחם ביג שם יש 50 חנויות בממוצע. גאליס הוסיף ואמר: "היום חייבים להסיר את המגבלה, את האיוולת הזו".
כזכור, למרות האיסור לפתיחת מרכזי קניות פתוחים, הודיעו בביג כי יפתחו בכל זאת את החנויות במתחמים ברחבי הארץ. כך טען עורך הדין אלון גלרט מטעם ביג: "לא מצאתי תשתית עובדתית בדברי ההסבר להחרגה של פתיחת המתחמים. ההבחנה הזו היא פרי פשרה ולא תשתית עובדתית. לא ברור איך אפשר לאשר תקנות כאלו כשלא ניתנה חוות דעת שעושה את ההבחנה בהתאם לחוק. אין מקום לאשר זאת".
בנוגע להגדרה המשפטית, אמר גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, כי ההגיון בהפרדה בין מתחמי קניות כמו "ביג" ובין האחרים הוא דחוק. אך לדבריו, ברגע שגורמי המקצוע במשרד הבריאות טענו כי אי אפשר לפתוח את כל העסקים וכי הם חתכו בצורה שנראתה להם, אם כן הוא יגן על כך משפטית, גם אם בדוחק.
חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, עופר כסיף, יצא נגד ההחלטה ואמר: "אנחנו מונעים פרנסה מאנשים פעם אחר פעם ואני לא רואה את הרציונל. אם פותחים חנויות רחוב תאפשרו לכולם". למרות זאת כסיף נמנע בהצבעה מלהכריע.
כאמור, למרות הדיונים הארוכים, ההצעה לאפשר את פתיחת מתחמי הקניות הפתוחים נפלה בוועדת החוקה, ומרכזי הקניות יחכו לדיון בבג"ץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבורה של אידיוטים
    מיקי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור לכל אחד שכאשר לא פותחים את המרכזים הפתוחים כמו ביג ודומיו העומס על חנויות הרחוב גדול יותר וכן הצפיפות של הקונים. לכן פתיחת ביג ותואמיו זה למעשה הפחתה משמעותית של הסיכון. אמרתי כבר אידיוטים ?
    סגור