השוק

מתקפת סייבר ענקית: חשש לדליפת מידע של עשרות חברות ישראליות

יעד התקיפה הוא חברת עמיטל, המפתחת תוכנה בתחום הלוגיסטיקה ומחזיקה בפרטים של עשרות חברות לוגיסטיקה. בין החברות שהותקפו נמצאת אוריין שלדבריה "פעילותה השוטפת לא נפגעה"
שרון טל | 
מתקפת סייבר (צילום unsplash, pexels)
שירביט לא לבד: חברת הלוגיסטיקה אוריין מדווחת הבוקר (ראשון) על מתקפת סייבר שבוצעה נגדה: "בשבוע שעבר זיהתה אוריין, לאחר קבלת התראה מאחד מספקי התוכנה שלה (עמיטל), כי כתוצאה מאירוע סייבר שהחל אצל עמיטל, דלף מידע השמור באחד משרתי אוריין, כפי שאירע, למיטב ידיעת החברה, לכ-40 לקוחות נוספים של עמיטל. בעקבות פעולות שנקטה אוריין, הופסקה דליפת המידע מספר שעות לאחר מועד הגילוי", נכתב. 
לפי הדיווח: "אוריין ביצעה חקירה מקיפה, לרבות מול עמיטל, ויש בידה הערכות באשר לסוג המידע שדלף, אך אין בידה מידע באשר לזהות הנתונים שדלפו. אוריין פועלת בתיאום עם מערך הסייבר הלאומי, תיגברה ותמשיך לתגבר את מערך אבטחת המידע, וזאת כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד". החברה טוענת כי פעילותה השוטפת לא נפגעה וכי לפריצה לא צפויה להיות השפעה על תוצאותיה הכספיים אם בכלל. 
הפריצה לאוריין מקורה בחברת עמיטל, העוסקת בתחום התוכנה לחברות לוגיסטיקה ושילוח. על פי דיווח של העיתונאים מאיר אורבך ואורן חזני, לא בוצעה דרישת כופר מעמיטל, כך שסביר להניח שמדובר בפריצה אסטרטגית שמטרתה להשיג מידע על מדינת ישראל ובשונה מאשר במקרה של שירביט, להרוויח כלכלית מהפריצה. 
ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר של השב"כ וראש תחום סייבר במכון טכנולוגי HIT: "מדובר בתקיפה נרחבת, ייתכן על ידי גורם בעל יכולות שהן מעבר לתחום הפלילי, אשר יוכל לעשות שימוש במידע שהוזלג ממערכות החברות הנתקפות לצורך פגיעה ושיבוש בפעילותן של החברות הללו בהמשך. גורמים מדינתיים דוגמת מערך הסייבר הלאומי מסייעים בחקירת האירוע ובחיזוק ההגנות על המגזר האזרחי. עם זאת, ראוי לומר, כי תקיפות סייבר על המרחב הציבורי במדינת ישראל מתבצעות כל הזמן - 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. התוקפים מנצלים פרצות אבטחה ולעיתים גם חוסר מודעות של המגינים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה