השוק

דירוג מטבעות הקריפטו: הביטקוין גבוה בפסגה, אבל האם את השאר אתם מכירים?

המטבע הדיגיטלי שהפך לאחד הסיפורים הגדולים של 2020 מוביל את רשימת מטבעות הקריפטו בפער ניכר, אבל האם ידעתם שמטבע בשם אתריום במקום השני כששווי השוק שלו 67.9 מיליאר דולר? ומי עוד בעשירייה?
כפיר אדר | 
קריפטו (צילום Freepik)
שוק מטבעות הקריפטו צומח במיוחד בשנים האחרונות, אבל את אור הזרקורים גנב כמובן הביטקוין שהצליח לברוח לערך מטורף של יותר מ-20 אלף דולר למטבע דיגיטלי אחד. אבל האם אתם מכירים את כל מטבעות הקריפטו ומה הדירוג האמיתי?
כמובן, ביטקוין נמצא בפסגה עם ערך של 22,639 דולר ליחידה, כאשר שווי השוק מגיע ליותר מ-420 מיליארד דולר. בשנה האחרונה קפץ ערכו של המטבע במאות אחוזים והפך לנסחר יותר, כאשר הצפי היא שצפויה לו עוד עלייה גדולה בהמשך.
במקום השני ניצב המטבע אתריום, עם ערך של 596 דולר ליחידה ושווי שוק של 67.9 מיליארד דולר. אבל למי שפחות מכיר מדובר בפלטפורמת קוד פתוח מבוססת בלוקצ'יין המאפשרת יצירה ושימוש בחוזים חכמים, המקלים על סגירת עסקאות והסכמים דרך האינטרנט בצורה מבוזרת, קרי ללא ישות מרכזית המנהלת אותם.
הריפל קטף את המקום השלישי עם שווי מטבע של 0.461 דולר ושווי שוק של 20.7 מיליארד דולר. הריפל עם הוא פרוטוקול בקוד פתוח לביצוע תשלומים ברשת האינטרנט. במקום הרביעי - הת'ט'ר - מטבע מטבע שנוי במחלוקת עם אסימונים שהונפקו על ידי Tether Limited ושוויו דולר אחד ליחידה ושווי שוק של 20.4 מיליארד דולר.
את החמישייה סוגר הלייטקוין, מטבע מבוזר מבוסס טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שמשמש כאמצעי להעברת כסף. ערכו - 99.8 דולר ליחידה ושווי השוק שלו 6.6 מיליארד דולר. במקום השישי ביטקוין קאש בשווי של 304 דולר ליחידה וערך שוק של 5.6 מיליארד דולר, שביעי - צ'יין לינק עם ערך של 12 דולר ליחידה ו-4.7 מיליארד דולר שווי שוק. את העשירייה סוגרים קרדאנו, בינאנס קוין ופולקאדוט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה