השוק

בהשקעה של 405 מיליון שקל: אספן גרופ מרחיבה את פעילותה בישראל

חברת הרכישה, ייזום, השכרה, ניהול והשבחה של נכסים מניבים תשקיע סכום עתק תמורת הקצאת מניות בשיעור של 50%  ממניות חברת  'פאי סיאם' שנמצאת בבעלות יזם הנדל"ן שלמה דהוקי שישקיע 37 מיליון שקל באספן גרופ
כפיר אדר | 
פרג דהוקי רוני צארום צופית הראל (צילום תומר לוי)
אספן גרופ, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל, הודיעה היום (רביעי) על עסקה אסטרטגית להרחבת פעילותה, בעיקר בתחום המלונאות בישראל. החברה דיווחה כי חתמה על הסכם עם חברת הנדל"ן פאי סיאם, שבבעלות היזם שלמה דהוקי. במסגרת העסקה, תשקיע אספן גרופ סכום כולל של כ-405 מיליון שקל בפאי סיאם תמורת הקצאת מניות בשיעור של 50% מהון המניות המונפק והנפרע של פאי סיאם.
במקביל להשקעת אספן בפאי סיאם שעוסקת בייזום, תכנון, הקמה וניהול של נדל"ן מניב בישראל, בדגש על תחום המלונאות והדיור המוגן, ישקיע דהוקי כ-37 מיליון שקל באספן כנגד הקצאת מניות בשיעור 5% מהונה הרשום לפי מחיר מניה של 11.68 שקל. סך הנכסים של פאי סיאם, נכון לסיום הרבעון השלישי הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל. את חברת אספן ייצגו עוה"ד ארז רוזנבוך ממשרד ארז רוזנבוך ואת פאי סיאם ייצגו עוה"ד אברהם אברמן ורפי שפירא ממשרד עוה"ד אפרים אברמזון ושות'
תמורת העסקה תשולם בשלבים. סכום של כ-220 מיליון שקל ישולם במזומן עד מועד השלמת העסקה, מרבית מיתרת התשלום תשולם עד ליום 31.12.2021 וכן תשלום נוסף במזומן או בהעברת מקרקעין עד ליום 30.6.2022. ההון העצמי של פאי סיאם לאחר הנפקת המניות לאספן יעמוד על כ-800 מיליון שקל. הצדדים סיכמו עוד, כי הם יפעלו להנפקתה בבורסה של מניות חברת פאי סיאם בהתאם לתנאים בשוק, וכי הצדדים יזרימו סכום נוסף לקופתה של פאי סיאם ערב ההנפקה (ככל שתונפק).
גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן גרופ, אמר כי: "זוהי עסקה אסטרטגית עבור אספן גרופ, ובאמצעותה תוכל אספן להרחיב משמעותית פעילותה בתחומי המלונאות והדיור המוגן. תחומים אלה אלו הינם בעלי פוטנציאל משמעותי להשבחת נכסים קיימים וליצירת ערך מנכסי ייזום באזורי ביקוש בתל אביב ובירושלים, וכל זאת לצד הפעילות הנוכחית של החברה בתחום הנדל"ן המניב. בכוונתנו לפעול יחד עם צוות פאי סיאם להמשך פיתוח פאי סיאם, ולהנפקתה בבורסה בתל-אביב במהלך השנים קרובות, מהלך שיציף ערך נוסף  לבעלי  המניות של החברה".
שלמה דהוקי, מסר: "אני שמח על השותפות החדשה עם אספן גרופ. החיבור בין הצדדים וההון שיגויס במסגרת העסקה, יאפשרו לפאי סיאם לבצע קפיצת מדרגה משמעותית בפעילותה ולהאיץ את צמיחתה בשנים הבאות. במקביל, לאספן קיימים נכסים איכותיים עם פוטנציאל השבחה מהותי, וההשקעה שלנו במניות אספן מהדקת את השותפות בין הצדדים, ומשקפת את אמוננו באספן ובפעילותה בטווח הארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה