השוק

דוראל אנרגיה נכנסת לשוק הפולני בהשקעה של מאות מיליונים

החברה תקדם פרויקטי אנרגיה סולארית בפולין בהיקף מצרפי של כ- 420 מגה וואט. היקף הפרויקטים אשר החברה מקדמת כיום באירופה עומד על סך כולל של כ-900 מגה וואט
שרון טל | 
מתקנים סולאריים (צילום unsplash)
קבוצת דוראל משאבי אנרגיה מתחדשת מודיעה היום (ב') על חתימת שני מזכרי הבנות לשותפויות לייזום והקמה של פרויקטי אנרגיה סולארית פוטו- וולטאית בפולין בהיקף מצרפי של כ-400 מגה וואט, הנמצאים בשלבי פיתוח שונים. עוד מעדכנת החברה כי חתמה על הסכמים לרכישת פרויקטים  בהיקף של כ- 23 מגה וואט, המחזיקים באישורים נדרשים להתחלת הקמה. פעילות זו מרחיבה באופן משמעותי את היקף הפרויקטים אשר החברה מקדמת כיום באירופה לסך כולל של כ-900 מגה וואט. בכך, נכנסת דוראל לראשונה לשוק הפולני בהשקעה המוערכת במאות מיליוני יורו.
פולין הינה אחד השווקים המרכזיים באיחוד האירופי והכלכלה הגדולה ביותר במדינות ה CEE (Central and East Europe), שהיו בעבר חלק מ"הגוש המזרחי". ייצור החשמל בפולין עדיין נשען במרביתו על דלקים מזהמים (בעיקר פחם) דבר שגורם למחירי החשמל להיות מהגבוהים באירופה ולפולין להיות אחת המדינות "המזהמות" בגוש. בנוסף פולין נאלצת "לייבא" חשמל משכנותיה (בעיקר מגרמניה ושוודיה). על פי הערכות נוכחיות ובחינות שוק שבוצעו על ידי החברה ובהסתמך על מחקרי שוק, שוק האנרגיה המתחדשת בפולין צפוי לצמוח בהיקפים משמעותיים בשנים הקרובות, לאחר שממשלת פולין קבעה יעד לפיו 30% מייצור החשמל הכולל ייעשה באמצעות אנרגיה מתחדשת עד לשנת 2030.
פורטפוליו הפרויקטים הסולאריים שמפתחת החברה בפולין, מורכב הן ממתקנים גדולים והן ממתקנים קטנים, הצפויים להשתתף במכרזים הממשלתיים או למכור חשמל בשוק החופשי, ייתכן שבשילוב עם הסכמי מכירת חשמל (PPA) מסחריים. מדובר באבן דרך נוספת להעמקת הפעילות הגלובלית של קבוצת דוראל, עם פרויקטים בהספק  של כ-1,825 מגה וואט בארה"ב.
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "השוק הפולני צפוי לצמוח בהיקפים משמעותיים בשנים הקרובות בכל הקשור לאנרגיה מתחדשת ועל כן הוא בבחינת יעד אסטרטגי של החברה ומהווה אבן דרך נוספת להעמקת הפעילות הגלובלית של הקבוצה בהתאם ליעדיה. דוראל מביאה לשותפויות את הידע, הניסיון, הקשרים העסקיים והמקצועיות שנצברו בחברה בהקמת פרויקטים בתחום הפוטו וולטאי כאשר לשותפים המקומיים יכולות ייזום גבוהות. זוהי דריסת רגל משמעותית נוספת לחברה באירופה ובמקביל אנו צופים כי הקמת מתקני החברה בארה"ב תחל כבר במהלך השנה הקרובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה