השוק

תדיראן מכריזה על "פטנט המילניום" ומבטיחה לקטול 99.999% מהווירוסים בחללים סגורים

הטכנולוגיה החדשנית מבוססת על מי חמצן ונרשמה כפטנט בינ"ל. מנכ"ל תדיראן, משה ממרוד: "לאחר השקעה גדולה ושלוש שנות פיתוח, הגענו לפריצת דרך טכנולוגית". בארגון הבריאות העולמי מתריעים: "סביבת המחיה הביתית שלנו מזוהמת עד פי חמישה מהסביבה החיצונית"
שרון טל |  9
משה ממרוד (צילום סיון פרג, פלאש 90/ יוסי זליגר)
פטנט בינ"ל חדש שרשמה לאחרונה תדיראן, מתחייב לטהר 99.999% מהווירוסים, החיידקים והבקטריות שקיימים כמעט בכל בית בעולם. הטכנולוגיה הייחודית והבלעדית של תדיראן, המבוססת על מי חמצן, פותחה ב-3 השנים האחרונות על ידי מחלקת הפיתוח ומהנדסי החברה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, משמידה 99.999% מהמזהמים השונים על פי בדיקות מעבדת FDA רשומה בארה"ב.
הטכנולוגיה החדשנית שנקראת Air Care O2 תוטמע לראשונה במזגנים מיני מרכזיים מסדרת אינוורטר  Sense. בתדיראן מסבירים כי "הצורך בטכנולוגיות טיהור וחיטוי האוויר גובר משמעותית בימים אלה בשל השינוי שחל בשנה החולפת בהרגלי השהייה שלנו בחללים סגורים והשימוש הגובר במזגנים בעקבות כך".
כחלק מתוכנית החומש שהציגה תדיראן בחודש מאי האחרון, לקחה על עצמה החברה להוביל את תחום הטיפול באוויר, ליצור מודעות לבעיית זיהום האוויר הביתי הקיים ולהציע פתרונות מתאימים ליצירת בית בריא. במסגרת זו, במהלך 2021 מתכוונת תדיראן להציג מגוון פתרונות לטיפול באוויר במרחב הבית ובחללים סגורים נוספים, שבהם אנו מבלים שעות רבות מהיום.
לפני כשנה תדיראן הציגה את החזון שלה בטיפול באוויר, עם השקת הסנונית הראשונה בטכנולוגיית ה-AIR CARE בסדרת מזגני הפרימיום SUPREME וכן טכנולוגיית UV למזגנים עיליים ומיני מרכזיים. עתה, מציגה תדיראן טכנולוגיה חדשנית לחיטוי האוויר, המבוססת על שני פטנטים– אחד אושר כפטנט בינ"ל והשני בהליכי רישום סופיים.
הטכנולוגיה פותחה באמצעות מחולל מי חמצן המשתמש בלחות שבאוויר וממיר אותה למי חמצן (H202).  חומר זה מטהר את האוויר וקוטל 99.999% מהווירוסים והבקטריות. באחרונה, נבחנה יעילות ההתקן במעבדת AEROSOL בארה"ב, מעבדה רשומה ב- FDA לבדיקת וירוסים, בקטריות ועובש. בדיקות המעבדה העלו יעילות גבוהה מאוד  (99.9%) לטיפול בווירוסים, בקטריות ועובש.  
מנכ"ל תדיראן ובעל השליטה, משה ממרוד, מסר: "מחקרים של ארגון הבריאות העולמי קובעים כי סביבת המחיה שלנו מזוהמת עד פי חמישה מהסביבה החיצונית - דבר שגורם לתחלואה של מיליונים בעולם. כבר לפני מספר שנים החלטנו להוביל את זירת הטיפול באוויר ויצירת בית בריא. לאחר השקעה גדולה ושלוש שנות פיתוח, הגענו לפריצת דרך טכנולוגית בשמירה על חללים סגורים ובאספקת פתרונות לבית בריא ולאוויר נקי. הטכנולוגיה החדשה נבדקה ואושרה ע"י מעבדה רשומה ב-FDA  וכן ע"י אנשי אקדמיה. הפטנטים שפיתחנו מוצגים בימים אלה לחברות מיזוג מובילות בעולם ומעוררים עניין רב".
איך זה עובד? ההסבר לאוהבי הטבלה המחזורית
טכנולוגיית מי החמצן המוטמעת במזגן ממירה חלק ממולקולות המים שנמצאות באוויר (לחות) H20 למולקולות מי חמצן H2O2, בשחרור מינימלי של יונים לאטמוספירה. ההתקן נמצא בכניסת האוויר של המאייד, כאשר במרכזו מחט. עם כניסת הלחות (O2H) לתוך ההתקן ובאמצעות מתח חשמלי בין המחט לגליל המתכת של ההתקן , נוצר תהליך של פירוק הלחות (O2H) למי חמצן או בשמם המדעי 2O2H. מולקולות מי החמצן נוצרות במינון נמוך מאוד, הרבה מתחת לתקן המותר על פי חוק, והן מתפזרות לאוויר בבית ונדבקים לחיידקים, ווירוסים, עובש ושאר מזיקים אחרים ומחסלים אותם.
הריכוז של מי החמצן צריך להיות נמוך ביותר כדי שיהיה יעיל בהשמדת חיידקים אך לא יפגע או יזיק ליושבי הבית או לחפצים בו. ריכוז מי החמצן המיוצר ע"י ההתקן שפיתחה תדיראן נמוך פי 100 מהערך שנקבע בתקינה המותרת על פי חוק – בלי לפגוע ביעילותו. ההתקן הוא אקולוגי שכן אין בו שימוש בדטרגנטים. מי החמצן והאוזון שמופק מתכלים ובסופו של דבר נעלמים מהסביבה. למוצר מנגנון ניקוי עצמי באמצעות קפיץ שמלופף סביב המחט. ברגע שהמערכת מזהה שהמחט מלוכלכת, הקפיץ נע באופן אוטומטי ומנקה אותה, כך שהמערכת מצריכה תחזוקה מעטה בלבד. בנוסף, מכיוון שההתקן מייצר מולקולות מי חמצן מלחות שנמצאת באוויר, הוא אינו מצריך שימוש בקפסולות או בדטרגנטים כלשהם המצריכים הוצאה כספית מצד המשתמש.  
תדיראן, בשליטת משה ממרוד, היא החברה המובילה בישראל במיזוג אוויר זה למעלה מ-60 שנה והיא נסחרת בבורסה בתל אביב החל משנת 1991. החברה מעסיקה כ-350 עובדים ומתגאה בפעילות פיתוח וייצור מתקדמת ופורצת דרך במפעל שלה בעפולה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חיידקים תדיראן
    מיקלוש 01/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיידקים ובקטריה סה אותו דבר אני מקווה שתדיראן יודעים את זה
    סגור
  • 7.
    אם רק הייתם יודעים
    יובל 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם רק הייתם יודעים כמה חיידקים יש לנו בבית, לא משנה כמה ננקה בערך פי 8 מבחוץ ואם אפשר לצמצם את זה עוד יותר טוב. אנחנו התקנו בבית לפני כמה שנים טובות 2 מזגנים של תדיראן שעד היום עושים אחלה עבודה ולדעתי המזגן הבא זה יהיה אינוורטר עם השבחת אוויר
    סגור
  • 6.
    איך חיינו עם החיידקים ועכשיו חובה טכנולוגיה כזו
    אביב 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נעים להבין כמה זמן חיינו בלי להבין את החיידקים באוויר בבית ועכשיו חייבים לשנות תפיסה. הטכנולוגיה הזאת של תדיראן זה נחוץ
    סגור
  • אם רק הייתם יודעים..
    יובל 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם רק הייתם יודעים כמה חיידקים יש לנו בבית, לא משנה כמה ננקה בערך פי 8 מבחוץ ואם אפשר לצמצם את זה עוד יותר טוב. אנחנו התקנו בבית לפני כמה שנים טובות 2 מזגנים של תדיראן שעד היום עושים אחלה עבודה ולדעתי המזגן הבא זה יהיה אינוורטר עם השבחת אוויר
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד לתדיראן שכל הזמן דואגת להתקדם ולהתפתח
    אור 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא סתם המזגנים שלהם תמיד מומלצים, הם תמיד דואגים לפיתוח וחידוש ומובילים מבחינה טכנולוגית. יש לי מזגן של תדיראן כבר מעל 10 שנים, ואני כמובן מבסוט עליו.. שקט, חסכוני, והכי חשוב מקרר או מחמם (תלוי בעונה) כמו שצריך להיות
    סגור
  • 4.
    מי חמצן עלולים להוות סכנה לאנשים ובעלי חיים
    יהושוע 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי חמצן עלולים להוות סכנה לאנשים ובעלי חיים, לא הייתי מתנסה במוצר הזה.
    סגור
  • 3.
    מישהו יודע אם זה בטוח לילדים? כאלה שהריאות שלהם בתהליך
    רנית 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבינה מה זה המי חמצן האלה ומה עושים לריאות של תאומים שנולדו. זה בטוח זה נבדק?
    סגור
  • 2.
    רק שאלה
    דניאלה 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו בדק מה ההשפעה של מי חמצן על תינוקות, ילדים, נשים בהריון וכו'? נשמע לי קצת מסוכן
    סגור
  • 1.
    וואו מרגש לדעת שיש חברה שחושבת נכון ודואגת לבריאות (ל"ת)
    מחכה לקנות כזה 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור