השוק

מהלך דרמטי: האם אלטשולר שחם תרכוש את השליטה בפסגות?

פסגות ואלטשולר שחם במגעים על מיזוג אפשרי של שני בתי ההשקעות הגדולים בארץ. קרן אייפקס, המחזיקה בשליטה בפסגות, מעוניינת במכירת בית ההשקעות או בחלק מרכזי מהפעילות בו. העסקה מוערכת במעל מיליארד שקל
יהודה לוינגר | 
זהבית כהן, גלעד אלטשולר (צילום יחצ, מתוך אתר אלטשולר שחם)
שני בתי ההשקעות הגדולים בארץ מנהלים משא ומתן, כך על פי דיווחים היום (שני) על העסקה שעתידה לטלטל את שוק ההון בארץ, וספק אם תקבל אישור של רשות התחרות. על פי הדיווח, קרן אייפקס, בעלת השליטה של "פסגות" במגעים עם "אלטושלר שחם" בניסיון למכור את בית ההשקעות או חלק מרכזי בפעילות שלו.
קרן אייפקס המנוהלת על ידי זהבית כהן, מחזיקה בשליטה בפסגות מאז שנת 2010, ומאז רכשה את כלל המניות בסכום כולל 2.5 מיליארד שקל. במשא ומתן על מכירתה של פסגות יצרו באייפקס מגעים עם הנהלת אלטשולר שחם בניהולם של גלעד אלטשולר ורן שחם, בעסקה שמוערכת במעל מיליארד שקל. כחלק מהמגעים עלה גם עניין החוב שיש לפסגות שמוערך במאות מיליוני שקלים.
בתקופה האחרונה אייפקס במגעים עם כמה חברות על האפשרות למכור את בית ההשקעות פסגות שברשותה, כמו גם האפשרות למכירת חלק מהפעילות של בית ההשקעות. כאמור, המגעים עם אלטשולר שחם עתידים לגרום לסערה במיזוג של שני בתי ההשקעות הגדולים בארץ, והעסקה תידרש לעבור את רשות התחרות, הרשות לניירות ערך ורשות שוק ההון.
באם הצדדים יגיעו להחלטה על ההסכם, עסקת הענק תיחתם כבר בימים הקרובים. באייפקס בינתיים מגיבים בעמימות ומוסרים כי הם מדברים עם גופים שונים לאורך השנה האחרונה על האפשרות למכירת פסגות, וכי ברגע שיהיה משהו קונקרטי לדווח בנושא הם יוציאו הודעה מסודרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה