השוק

בנק ישראל הקפיץ את שער הדולר, ירכוש דולרים ב-30 מיליארד דולר

בנק ישראל בולם את ירידת שער הדולר והודיע כי ירכוש מט''ח בשנת 2021. המהלך גרם לדולר להתחזק אל מול השקל לאחר שחווה נפילה משמעותית בימים האחרונים. נשיא התאחדות התעשיינים בירך : "זהו צעד חשוב"
ארנולד נטייב | 
דולרים (צילום freepik)
בנק ישראל הודיע היום (חמישי), כי ירכוש בשנת 2021 כ-30 מיליארד דולר בשוק המט"ח, בניסיון למנוע את התחזקות השקל. בשנה שעברה רכש הבנק כ-21 מיליארד דולר. המהלך מגיע בעקבות ניסיונות הבנק להילחם בירידת שער הדולר שעלה מעט לאחר שחווה תקופה קשה.
בנק ישראל החליט להתערב במצב לאחר שהדולר המשיך להיחלש גם היום אל מול השקל והגיע לשפל חדש. הבוקר הדולר נסחר סביב ה-3.1152, ירידה נוספת מהשער היציג שעמד אתמול על 3.134, אך לאחר המהלך שהבנק ביצע הדולר חווה עלייה קלה ונסחר ב-3.18. 
נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר מסר בעקבות הודעת בנק ישראל על רכישת מיליארדי דולרים: ״זהו צעד חשוב, ואנו מברכים את בנק ישראל על נקיטת עמדה ברורה שתומכת בייצוא ובהי-טק הישראלי. לעומת זאת, על משרד האוצר וממשלת ישראל להתעורר ולנקוט בצעדים פיסקאליים כדי למתן את צניחת שער הדולר, כגון  הגדלת גידור החוב והפחתת עלויות , ולצאת בתוכנית חירום לסיוע ליצואנים המעסיקים מאות אלפי עובדים  וסובלים כיום מהשפעות מגפת הקורונה ומחלת היחלשות הדולר.
דודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון אמר: "מדובר בצעד שנועד לספק וודאות לשוק לגבי היקף ההתערבות. מדובר בהיקף התערבות גבוה בקרוב ל-50% מהיקף הרכישות בשנת 2020 שעמד על כ-21 מיליארד דולר, סכום שהיווה בעצמו את היקף הרכישות הגבוה ביותר מזה מעל לעשור. מדובר בהיקף רכישות של 2.5 מיליארד דולר בממוצע לחודש, היקף גבוה, אך לא בטוח שהיקף כזה יביא לתפנית בשוק המט"ח".
עוד אמר: "השקל שנסחר סביב רמה של 3.115 ש"ח לדולר טרום ההודעה נסחר כרגע סביב רמה של 3.14 ש"ח לדולר. נראה שגם השוק לא משוכנע כרגע ששינוי המדיניות של בנק ישראל יביא לשינוי משמעותי במסחר במט"ח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה