השוק

צמיחה תוך כדי תנועה: הכירו את החברות והמוסדות שדווקא התחזקו בזמן תקופת הקורונה

בזמן שעשרות אלפי עסקים נלחמים על הישרדותם, ישמי שהצליחו להתמודד בהצלחה עם המשבר. אלו המקומות שהשכילו להתנהל בצל המשבר וצלחו אותו בזכות חשיבה מקורית והרבה אופטימיות
כפיר אדר | 
עבודה בזמן קורונה (צילום freepik)
מאז הגעתו של נגיף הקורונה למדינת ישראל – חלו שינויים ניכרים בתחומי חיים רבים ואין לדעת האם דברים יחזרו להיות כפי שהיו. חברות, ארגונים ומוסדות אשר ידעו להתנהל עם תחילתו של המשבר בצורה מחושבת וממוקדמת כאחד – אף הצליחו להתנהל כך כשידם על העליונה. אופטימיות, חדשנות וערבות הדדית מהווים רק חלק מתוך הערכים שצמחו אצל אלו בחודשים האחרונים.
גמישות ארגונית – Urban Place
 "מאז פרוץ הקורונה נאלצנו לתת מענה מידי לממברים. גמישות ארגונית והתאמות ארגוניות מואצות היו פתרונות וערכים שסייעו לנו בכך באופן המיטבי. עצם המחשבה על חוזה הצטרפות גמיש היווה עבור הממברים פתרון חברתי וכלכלי כאחד. אותם חברות, יזמים ואנשי עסקים שבסופו של יום רצו לקבל מענה בתקופה מורכבת - קיבלו תשובות בדמות יצירתיות משולבת עם גמישות", מדגיש רומן לוי, מנכ"ל ומייסד שותף ברשת מתחמי העבודה המשותפים  Urban Place,  עוד מוסיף לוי: "הגדולה בסיטואציות וזמנים לא קלים הם בראש ובראשונה להיות אוזן קשבת לממברים וכמובן להתאים את עצמך למצב ללא פחד. כשאדם מפגין את תעוזתו הוא ימשיך להתקדם וכך אנו רואים את שנת 2021 תהיה פריחה מחודשת במתחמי העבודה המשותפים".

רומן לוי, מנכ"ל ומייסד שותף ב Urban Place. צילום: יחצ
ערבות הדדית - Digitalent, בית הספר המוביל למקצועות השיווק והדיגיטל
 מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית Digitalent, בית הספר המוביל למקצועות השיווק והדיגיטל: "הערך שבא לידי ביטוי בצורה משמעותית בבית ספר שלנו הוא ערבות הדדית. מיד עם תחילת משבר הקורונה, הבנו את גודל הנזק שנגרם לשוק התעסוקה ולכן הקמנו מיזם ייחודי בשם Lifting Team שמטרתו לעזור לבוגרים של בית הספר שאיבדו מקום עבודה, נאלצו לסגור את העסק או הוצאו לחל"ת להשתלב שוב בשוק העבודה. במסגרת המיזם פועלים מעל 50 בוגרים - מתנדבים מכל קשת המקצועית של תעשיית הדיגיטל, על מנת לאפשר חשיפה להזדמנויות תעסוקה, לקבל ליווי ועזרה בתחום ניהול קריירה וחיפוש עבודה, להרחיב את מעגל הקשרים המקצועיים והעסקיים ולרכוש כלים הכרחיים לתהליך חיפוש עבודה מוצלח. הפרויקט פועל בשיטה "תעביר/י את זה הלאה" - כל הנעזר בצוות מתנדבים, מחזיר התנדבות לטובת בוגרים אחרים בהמשך. עד היום הצלחנו לעזור למעל 50% מהבוגרים שפנו אלינו".
 
מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית Digitalent. קרדיט: ליאת מנדל
אופטימיות – פרופ' יחזקאל טלר, נשיא האקדמית גורדון
 פרופ' יחזקאל טלר, נשיא האקדמית גורדון: "הערך שבא לידי ביטוי על הצד הטוב ביותר אצלנו הוא האופטימיות. למרות המשבר התעסוקתי העמוק, אנו רואים נקודת אור של ביקושים גוברים להוראה, הנמצאת בצמיחה משמעותית. הדרישה לאנשי חינוך איכותיים הובילה אצלנו לעלייה של 25% בכמות האקדמאים המעוניינים לעשות הסבה להוראה לעומת לתקופה המקבילה אשתקד. הנתון מעיד על אמון במקצוע לצד תחושה של חוסר ודאות לגבי מקצועות שעד כה נתפסו כבטוחים. אנו מאמינים כי העלייה בכמות הנרשמים אצלנו היא פועל יוצא להיותנו מוסד המוביל בתחום החדשנות הטכנולוגית בהוראה".

פרופ' יחזקאל טלר, נשיא האקדמית גורדון. קרדיט: דוד שי
חדשנות – אבי אטיאס, מנכ"ל בזק און ליין
"חדשנות תמיד הייתה מרכיב חשוב בסל הערכים של חברת בזק און ליין והיא זו שעומדת כבסיס המאפשר לנו להצליח ולהיות רלוונטיים בכל רגע נתון. השנה שחלפה הביאה עימה אתגרים רבים כמו הגדלת יכולת המענה שלנו, מתקפות סייבר עולמיות ומעבר מהיר לעבודה מהבית בתקופה של אי ודאות, המודעות לצרכים המשתנים כמו הטמעת מערכת הגנת סייבר או הקמת סביבת עבודה תומכת המאפשרת מעבר לעבודה מהבית, היא זו המאפשרת לנו לתת את המענה לאתגרי התקופה ולהצליח בעולם משתנה. בצורה כזו אנחנו יכולים לתת השירות הטוב ביותר הן ללקוחותינו והן לעובדים בארגון. בזכות החדשנות והדיגיטציה, הצלחנו לשמר את התחושה כי גם כשאנחנו רחוקים כעת אחד מהשני, אנחנו עדיין עובדים יחד למען מטרה אחת משותפת".

אבי אטיאס. קרדיט: בזק אונליין 
שקיפות - מעין אייזנר רוזנמן, סמנכ"לית משאבי אנוש SciPlay
 "השקיפות תמיד הייתה ערך מוביל בחברה, ומאז שפרצה הקורונה ועברנו לעבוד מהבית הערך הזה התחזק עוד יותר. חשוב לנו לתקשר עם העובדים בתדירות גבוהה ובפתיחות מלאה במיוחד עכשיו, כשלא נפגשים במשרד. זה מתבטא בהמון ממשקים כגון בשיחות קבועות שמקיים המנכ"ל ג'וש וילסון, עם כלל העובדים, במהלכן הוא נשאל שאלות בחופשיות (חלקן נשלחות בצורה אנונימית). מדי כמה שבועות נערכת שיחה שבה כל פעם חבר הנהלה אחר מספר על עצמו ועל עבודתו ועונה לשאלות. בנוסף, בכל סיום רבעון המנכ"ל שולח מייל לחברה ומעדכן בהישגים הכלכליים שלנו, הפאונדר שולח בקביעות מייל עם עידכונים כלליים ומעודד להשיב לו, וה- VP HR מעדכנת בשוטף בסטטוס העבודה מהבית מול החזרה למשרד. במקביל אנחנו ממשיכים במסורות הרגילות, רק וירטואלית. אחת לרבעון מתקיים ה All staff במהלכו מעדכנים באירועים שונים, בהישגי המשחקים ותוכניות עתידיות. אנחנו עורכים Happy Hours אונליין ומעדכנים את העובדים בנעשה ברמת הסניפים וצוותי המשחק. אז אמנם אנחנו עובדים מהבית כבר 10 חודשים, אבל למרות המרחק הפיזי - התקשורת הפנימית ביננו אפילו התחזקה".

מעין אייזנר רוזנמן, סמנכ"לית משאבי אנוש SciPlay. קרדיט: סייפליי
בזמן שהקורונה עדיין עימנו ואין לדעת מתי תהיינה חזרה לחיים הקודמים אם בכלל – כל אלו אשר ידעו לקבל החלטות תוך כדי תנועה למען העובדים ולמען הארגון תוך כדי מחשבה לטווח הארוך אך עם אצבע על הדופק - נמצאים בתחילתה של 2021 עם פוקוס לעבר היעדים הבאים בתחומם. האם בוודאות היעדים יושגו? איך תראה הדרך בשנה הזו? כבר נוכחנו לדעת שהעולם משתנה גם מבלי הודעה מוקדמת אז תשובות מדויקות לא יהיו עם זאת סלילת דרך של צמיחה מהווה בפעמים רבות פתרון אולטימטיבי וראוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה