השוק

יצחק תשובה מציע להחליף חוב במניית איתקה, מניית דלק עלתה

המהלך שמוביל מנכ"ל קבוצת דלק, עידן וולס, נועד לצמצם את החוב של החברה ולהוציא באופן סופי את הקבוצה מהמשבר. בשנה האחרונה הצליחה קבוצת דלק להחזיר חלק מאמון המשקיעים בה והמניה עלתה ביותר מ-10%
ניצן כהן | 
יצחק תשובה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יצחק תשובה)
איש העסקים יצחק תשובה מציע היום (רביעי) למחזיקי האג"ח של קבוצת דלק להחליף חלק מהחוב של החברה במניית איתקה, חברת קידוחי הנפט של הקבוצה. אם המהלך יצליח הרי שקבוצת דלק עושה צעד משמעותי נוסף לקראת היציאה מהמשבר אליו נקלעה בתחילת השנה שעברה וכמעט הביאה אותה להסדר חוב.
נזכיר, בתחילת שנת 2020 הידרדרה קבוצת דלק וכמעט הפכה לחדלת פירעון, תשובה שנאבק על אחיזתו בחברה החל בגל של מימושי נכסים כדי למנוע את אובדן הנכס המשמעותי שלו - קבוצת דלק.
מאז שיא המשבר של קבוצת דלק בשנה שעברה הצליח וולס, מנכ"ל הקבוצה, להוביל גל של מימושי נכסים ולשלם את החוב למערכת הבנקאית שלחצה עליה ולהרגיע את מחזיקי האג"ח שנמנעו מלהעמיד את החוב אליהם לפירעון מידי ולמעשה לקחת לתשובה את קבוצת דלק.
השנה אמורה קבוצת דלק לפרוע למחזיקי האג"ח סדר גודל של מיליארד שקל סכום שקשה מאוד יהיה לעמוד בו ולכן ברור לכל כי החברה תיאלץ להציע הצעות יצירתיות למשקיעים כדי לאפשר מהלך של מימון מחדש ופריסה חדשה של החוב.
הצעד הראשון שעושה הקבוצה בשלב הזה הוא לנסות להמיר חוב במניות, מהלך שאם יצליח יקל על הקבוצה במהלך הגדול יותר של הפריסה מחדש של החוב.
בשנה האחרונה הצליחה קבוצת דלק להחזיר חלק מאמון המשקיעים בה והמניה עשתה מהלך עליות של יותר מ-70% בשלושת החודשים האחרונים ומתחילת השנה עלתה ביותר מ-10%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה