השוק

העולם לפי וורן באפט: מכר את אפל וקנה מניות תרופות, תקשורת וביטוח

האורקל מאומהה שינה חלק מתיק ההשקעות שלו; במכתב למשקיעים חשף את הטעמים החדשים שלו, אבל לא לדאוג, הוא עדיין מחזיק כמויות עצומות של מניות אפל בתיק
ניצן כהן | 
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
וורן באפט, האורקל מאומהה שעומד בראש חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי חשף היום (רביעי) חלק מהשינויים שעשה בתיק ההשקעות שלו, תיק השקעות שמהווה סוג של סמן למשקיעים בעולם.
באפט מימש חלק מהחזקותיו באפל, נתון מפתיע לאור ההשקעה המוצלחת של האייפון 12 והביצועים המרשימים של החברה. באפט נותר עם החזקה משמעותית (120 מיליארד דולר) באפל ולא כדאי להסיק ממימוש חלק מהחזקותיו באפל כהבעת חוסר אמון, אלא מימוש טבעי של רווחים עצומים שהניבה לו ההשקעה הזו.
באפט מימש גם חלק מהחזקותיו במניות הבנקים וגם כאן מדובר בראלי שעבר על המערכת בחודשים האחרונים ולכן נראה ששוב מדובר במימוש טבעי של רווחים.
מה באפט עשה עם הכסף?
באפט רכש חבילת מניות משמעותית בחברת התקשורת וריזון, מהלך טבעי ומתבקש לאור התפרצות וירוס הקורונה והדרישה ההולכת וגוברת בארה"ב (ובעולם) לאינטרנט מהיר ושירותי טלפוניה איכותיים גם במקומות שאינם מרכזי הערים ולמעשה גם במקומות מרוחקים שקשה לפרוש שם כבלים ותשתיות פיזיות של כבלים.
הפרישה ההולכת וגוברת של סלולר מהדור החמישי צפויה להביא לרווחיות נוספת לחברות הטלפוניה או הסלולר שיצליחו להעביר אינטרנט בקצבים מרשימים לא רק במקומות מרכזיים אלא גם במקומות מרוחקים.
רכישה נוספת מעניינת היא רכישת מניות שברון שבניגוד למגמה של מעבר לאנרגיה מתחדשת שברון עוסקת בחיפוש והפקה של נפט וגז טבעי. נראה כי באפט מאמין שמחירי הנפט ימשיכו לעלות ויניבו רווחיות עודפת לחברות מסוגה של שברון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה