השוק

דליה חברות אנרגיה בדרך להנפקת ענק: השווי לפני הכסף - 5 מיליארד שקל

החברה פרסמה טיוטת תשקיף לציבור והשלימה שלב נוסף בדרך לאחת ההנפקות הגדולות הצפויות במשק השנה. המוכרים: 7% משקי הקיבוצים, 5% קרן תש"י ו-5% יגויס פנימה לחברה, סה"כ:17%.

כפיר אדר | 
עובד דבי (צילום דליה חברות אנרגיה)
דליה חברות אנרגיה, המחזיקה בתחנת כוח פרטית מהגדולות בישראל, השלימה שלב נוסף בדרך לאחת ההנפקות הגדולות הצפויות בשנה זו: החברה מדווחת כי פרסמה היום (שישי) טיוטת תשקיף לציבור. לאחר קבלת היתרים כנדרש, בכוונת החברה לפרסם תשקיף ולבצע הנפקה בתחילת חודש מרץ. 
דליה חברות אנרגיה, שבבעלותה תחנת כח שהחלה לפעול מסחרית בשנת 2015 ומייצרת כ-8.5% מהחשמל הנצרך במשק, מוכרת חשמל למאות לקוחות עסקיים, לרבות בתי חולים, רשתות שיווק, אוניברסיטאות ועוד.
בכוונת דליה חברות אנרגיה להרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה הקונבנציונאלית, אגירת אנרגיה ואנרגיה מתחדשת באמצעות השתתפות במכרזים של חברת החשמל למכירת תחנות כח וייזום פרויקטים חדשים המשלבים אגירה ואנרגיה מתחדשת. החברה נמצאת בשלבים מתקדמים לבחירת ספק להקמה של מתקן אגירה בהיקף של 16MW.
זאת ועוד, לדליה חברות אנרגיה, יש תכנית תשתית לאומית מאושרת המאפשרת הרחבת תחנת הכח הקיימת. בכוונת החברה להשתתף במכרזי החשב הכללי ורשות החשמל על מנת להקים מתקן נוסף בצמוד לתחנה הקיימת. לחברה היקף הכנסות שהסתכם בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020 בכ- 1.2 מיליארד שקל, ה- EBITDA העומד על סך של כ-  על 373 מיליוני שקל ורווח נקי של כ- 122 מיליוני שקל.
כחלק מההיערכות לקראת הנפקת מניות החברה לציבור הרחב, השלימה לאחרונה החברה גיוס אג"ח  בהיקף של  1.15 מיליארד שקל, הרשומים ברצף מוסדיים כאשר כספי הגיוס ישמשו את החברה לפירעון מוקדם של חוב המזנין ושטרי ההון שגוייסו עם תחילת הקמת התחנה בשנת 2012. מהלך זה צפוי להביא לחיסכון בעלויות המימון ולשיפור תזרים המזומנים של החברה. עם השלמת הנפקת המניות, החברה צפויה לרשום את האג"ח למסחר.
בכוונת דליה חברות אנרגיה להנפיק לציבור כ-17% מהחזקות החברה במניות, מתוך סכום זה כ-12% בעסקת מכר של חלק מבעלי המניות וכ-5% בהנפקה לצורך קידום תכניות הפיתוח שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה