השוק

האם הבנקים הוזילו את המשכנתאות? בדיקת לאומי ומזרחי

הרחבת רכיב הפריים במשכנתא הייתה אמורה להוזיל את ההלוואות, אבל הבנקים בישראל לא ממהרים להישמע לרפורמה של בנק ישראל: הפריים יורחב מעבר לשליש אבל המשכנתא תהיה יקרה יותר. האם בנק לאומי ובנק מזרחי יעמדו במשימה?
מערכת ice | 
בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות (צילום מערכת אייס ,Magma Images)
בנק ישראל יצא ברפורמה להרחבת רכיב הפריים במשכנתאות במטרה להוזיל את ההלוואה משמעותית, אבל הבנקים לא ממהרים להביא הנחה כל כך גדולה ללקוחות, ובינתיים משאירים את נוטלי המשכנתא רק עם הסיכון בפריים אבל בלי ההוזלה.
ב-"תכנית חיסכון" הערב (שני) בדקו בבנק לאומי ובבנק מזרחי טפחות אם ההרחבה של הרכיב הזול במשכנתא, שאמור להוזיל את המשכנתא, באמת יוצע להם על ידי הבנקים. לשם כך נבדקה אותה משכנתא: 900 אלף שקל לפריסה של 30 שנה, ובכל בנק נבדקו שני מסלולים: רכיב הפריים  כשליש מהמסלול, והאופציה השניה לאחר ההקלה של בנק ישראל: הרחבת מסלול הפריים לשני שליש.
האם הבנקים הוזילו את המשכנתאות עבור נוטלי ההלוואה? התשובה: שלילית. 
בבנק מזרחי: הבנק עם הנתח הגדול ביותר בשוק המשכנתאות הציעו משכנתא גבוהה יותר לאחר ההקלה. כך, לפני ההקלה הציעו ריבית של 1% עם החזר חודשי של 3,600 שקל ועלות כוללת של החזר ההלוואה בסך 1.478 שקל. לאחר ההקלה: ריבית של 2.1%, החזר חודשי של 3,700 שקל, ועלות כוללת של 1.512. המשמעות: הצעת משכנתא יקרה יותר ב-34 אלף שקל כתוצאה ממה שהיה אמור להיות הוזלת המשכנתא.
בבנק לאומי הציעו לפני ההקלה בפריים: ריבית של 1.2% ועם החזר של 3,200 שקל בחודש. העלות הכוללת: 1.435 מיליון שקל. במסלול השני, לאחר ההקלה, הציעו בבנק לאומי: ריבית של 2.1%, החזר חודשי של 3,433 ועלות כוללת של: 1.496 מיליון שקל. ההפרש: 61 אלף שקל. לטענת הנציגה של בנק לאומי שהוקלטה במצלמה נסתרת: "הבנק לא פראייר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה