השוק

רוביני במתקפה על משקיעי הביטקוין: התמכרות להימורים ב"שיטקוין"

הכלכלן נוריאל רוביני יוצא במתקפה על משקיעי רובין הוד והמטבעות הדיגיטליים וקורא להם מהמרים חסרי ידע אבל נטולי חובות שהתמכרו להימורים בנכסים חסרי ערך כמו ה"שיטקוין"
ניצן כהן |  1
ביטקויין על טלפון עם מדד (צילום freepik)
הכלכלן הלבנוני שמכונה גם "ד"ר דום" פירסם מאמר יוצא דופן בחריפותו על משקיעי רובין הוד והמטבעות הקריפטוגרפיים.
רוביני שהתפרסם כשניתח בדיוק רב את המצב הכלכלי בארה"ב לפני משבר הסאב פריים וחסך לא מעט כסף ללקוחותיו אומר היום כי משקיעי רובין הוד והמטבעות הקריפטוגרפיים הם מהמרים, חסרי ידע וניסיון שהתמכרו להימורים בנכסים חסרי כל ערך במקום לצאת לעבוד ולהרוויח כסף.
רוביני מכנה את ההשקעה בביטוקין כשהקעה ב"שיטקוין" שאינה שונה מכל הימור אחר. "מדובר בניצול של אנשים חסרי תקווה, חסרי עבודה, חסרי מיומנות ונטולי חובות. הם לא לוחמי צדק אלא מהמרים שהתמכרו".
"אל תטעו" כותב רוביני "זו לא מלחמה של דויד בגוליט של וול סטריט. מדובר בפופוליזם שמשרת את אלה שמנצלים משקיעים חובבים חסרי מושג. כמו בשנת 2008, התוצאה הבלתי נמנעת תהיה בועת נכסים נוספת. ההבדל הוא שהפעם חברי קונגרס פופוליסטיים נקטו פעולות נגד מתווכים פיננסיים על כך שאינם מאפשרים לפגיעים למנף את עצמם עוד יותר. ולהיפגע עוד יותר".
כאן המקום להזכיר כי מאז תחילת משבר הקורונה ומדיניות הריחוק החברתית שנכפתה על העולם, נוצר "המשקיע החדש". בחור/ה צעיר/ה שאינו עובד אך יש לו מעט כסף. למשקיע הזה אין יותר מידי ידע וניסיון בהשקעות בשווקים הפיננסיים אבל פעילות חברתית בפורומים השונים השיאה אותו להשקיע במניות לא תמיד לאחר ניתוח כלכלי או היגיון כלכלי.
המשקיע החדש החל למנף את עצמו כך שצירוף של לא מעט משקיעים חדשים עם הון עצמי לא גדול ומינוף גדול, יצרו מבול של כסף שהכניס ללחץ את המשקיעים הוותיקים בשווקים עד כדי שפלטפורמת ההשקעות רובין הוד, סירבה לקבל הוראות ביצוע מאותם משקיעים.
חברי קונגרס זימנו את מנהלי רובין הוד לחקירה על הפסקת המסחר במניית גיים סטופ ואלה ספגו ביקורת על כך שהתערבו באופן מלאכותי במסחר. המשקיעים הוותיקים בשווקים ראו בפעולה של הפסקת המסחר ברובין הוד דבר חיובי שמנע "עיוותים" במסחר שבאופן לא מפתיע פעלו לרעתם.
רוביני מנתח את התופעה הזו מכיוון שונה ואינו מבקר את עצם הרווחים או ההפסדים אלא את המניע שלטענתו הוא התמכרות להימורים במקום לעבודה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש כתבות שקוראות לצעירים המשקיעים החדשים.
    שם...... 03/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מוכיחים כיצד אותם פלטפורמות (רדאיט ) בעיקר גורמות לצעירים להשקיע במשותף ולגרום לאילו שהשקיעו בשורט (עסקאות עתידיות) להזיע ולהפסיד סכומים ניכרים. ונשאלת השאלה מדוע לא? מדוע שלא יהיו מרוויחים נוספים משווקי המניות בנוסף או במקום אותם ברוקרים ותיקים.
    סגור