השוק

מחירי הפלסטיק זינקו ב-40% - והסטראטאפ הישראלי מרוויח

ההתייקרות של חומר הגלם בעקבות שילוב של עליית מחירי הנפט והגידול בביקושים למוצרי פלסטיק ו-UBQ Materials פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך ליצור תחליף פלסטיק משאריות אשפה שמאפשרת לה לגזור קופון
כפיר אדר | 
טאטו ביגיו (צילום UBQ Materials)
מחירי הפלסטיק בעולם זינקו בחודש פברואר בשיעור של 10% עם עליה מצטברת של 40% בעשרת החודשים האחרונים. ההתייקרות של חומר הגלם המשמש ליצור מוצרים רבים צפויה להתגלגל לשורה ארוכה של מוצרים צרכניים, החל מכלים חד פעמיים, ריהוט פלסטי, חלקי חילוף לרכב ועד למכשירים מורכבים יותר המכילים חלקים פלסטיים בתוכם.
ההתייקרות החריגה נובעת משילוב של עלית מחירי הנפט, המרכיב המרכזי בפלסטיק, שצפויה להתגבר אם תימשך המתיחות במפרץ הפרסי, יחד עם גידול בביקושים למוצרי פלסטיק עם ההתאוששות העולמית ממשבר הקורונה והקושי לספק את מלוא הצריכה. תרמו לכך גם אירועי מזג אויר חריגים שפגעו ביצור ובאספקה.
הסטרטאפ הישראלי UBQ Materials פיתח טכנולוגיה פורצת דרך ליצור תחליף פלסטיק משאריות אשפה, שמנתקת את התלות במחירי הפלסטיק ומבטיחה יציבות מחירים ואספקה, מאחר וחומר הגלם הוא כמויות האשפה העצומות שנוצרות מדי יום בעולם.
לדברי טאטו ביג'יו, מנכ"ל הסטרטאפ, ההסתמכות על הנפט, שהוא מוצר תנודתי ומתכלה שתלוי בסכסוכים פוליטיים, מסוכנת לכלכלת העולם. האשפה היא למעשה משאב אינסופי, מאחר ודי בשליש מהכמות שמייצרת האנושות כדי לספק את כל צרכי הפלסטיק לתעשייה. היתרון במערכת של UBQ הוא שהיא מסוגלת לעבד את כל מרכיבי הפסולת כולל זבל אורגני ושאריות של חומרים שונים בערבוביה, לפרק אותם עד למרכיביהם הבסיסיים ביותר, ולהרכיב אותם מחדש לחומר תרמופלסטי בעל תכונות זהות לפלסטיק. כל זאת בנוסף לפתרון הבעיה של הצטברות האשפה ופליטות הגזים שהאשפה מייצרת כשהיא נקברת במטמנות.
בחודשים האחרונים חתם הסטרטאפ UBQ Materials על הסכמים עם מספר חברות עולמיות מובילות בתחומן כולל ענקית הרכב מרצדס-בנץ, יצרנית הציוד לאופנה מיינאטי, ורשת מקדונלד'ס, שהחליפה את מגשי הפלסטיק שלה במגשים ידידותיים לסביבה שעשויים מהחומר של UBQ. כעת צופים בחברה שההתעניינות תתגבר על רקע חוסר היציבות בענף הפלסטיק העולמי. אתר היצור של החברה ממוקם בקיבוץ צאלים ובקרוב יצטרף אליו מפעל שיוקם בהולנד ויספק מוצרים לשוק האירופי והעולמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה