השוק

הפצצה: הכנסות שיא לתעשייה האווירית; מכירות של 4.2 מיליארד דולר

הרווחים של החברה זינקו אף הם לרמות שיא של 133 מיליון דולר; צבר ההזמנות של החברה עומד כיום על יותר מ-12 מיליארד דולר
ניצן כהן |  1
הראל לוקר (צילום חיים צח לעמ)
אולי זו הקורונה, אולי זו סתם התאווה למלחמה שגדלה בתקופת טראמפ והביאו את התעשייה האווירית למכירות שיא שלא נראו כמותם מהקמת החברה. המכירות השנתיות של החברה הסתכמו בכ-4.2 מיליארד דולר – הגבוהות מאז הקמתה. 
הרווח השנתי של החברה הסתכם ב-2020 בכ-133 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ-90 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי השנתי עלה לכ-665 מיליון דולר (כ-16% מהמכירות) לעומת כ-577 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-14% מהמכירות)- גידול של כ-88 מיליון דולר.
נתון מעניין שעולה מדוחות החברה הוא צבר ההזמנות שעומד על כ-12.6 מיליארד דולר המייצגים 3.13 שנות פעילות. יתרות המזומנים והאמצעים הנזילים של החברה מסתכמים בכ-1.3 מיליארד דולר. 
יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, הראל לוקר: "אני מסכם בגאווה ובסיפוק גדולים תקופת כהונה של כמעט 4 שנים בתעשייה האווירית. החברה עברה מהפך ענק בשנים האחרונות. שנת 2020 היא שנת שיא בתוצאות העסקיות של החברה ובהישגיה הטכנולוגיים. תוצאות מצוינות אלה משקפות רק חלק מהפוטנציאל העצום הגלום בחברה, עובדיה והטכנולוגיה שלה. בשנת 2020 המאתגרת הוכיחה החברה את עוצמתה - על אף מגיפת הקורונה, המשבר הכלכלי בארץ ובעולם ושער הדולר הנמוך"
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "בשנת 2020, הציגה התעשייה האווירית חדשנות פורצת דרך ויכולות נרחבות: מפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים למאבק בנגיף הקורונה, דרך שיגורו המוצלח של לוויין התצפית המתקדם אופק 16, ניסויים פורצי-דרך במערכות דוגמת מערכת הנשק חץ, טיל התקיפה LORA, מל"ט האיתן HeronTP, מערכות תקיפה ייחודיות שהחברה פיתחה, במערכות המכ"ם והמודיעין המתקדמות מסוגן בעולם, תנופה בעולם הסבות מטוסי נוסעים למטען בעולם התעופה, קבלת פרס בטחון ישראל ועוד.
"לצד הישגים אלו, ראוי לציין את הירתמות החברה למאמץ הלאומי למיגור הקורונה ובמיוחד את הקמת קו מכשירי ההנשמה ברגעי השיא של המשבר. גם בשנה זו נבחנו מערכות החברה בפעילותן ברחבי העולם ותוך שהן מוכיחות שוב ושוב את יכולותיהן בשדה הקרב הנוכחי והעתידי. שנת 2021 מביאה עמה אתגרים רבים והתחדשות עבור התעשייה האווירית, כאשר בבסיסה המשך פיתוח השווקים הקיימים וחדירה לשווקים חדשים. אין לי ספק כי כמו בכל שנות פעילותה, גם בשנה הקרובה תמשיך התעשייה האווירית להוביל את התעשייה הביטחונית הישראלית לצמיחה עסקית לטובת כלכלת וביטחון מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני לא נכנס יותר לאתר שלכם
    אני 03/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי זו סתם התאווה למלחמה שגדלה בתקופת טראמפ... באמת?! איזו מלחמה הוא יזם בדיוק?! הוא הוציא חיילים מאפגניסטן ומסוריה. הוא לא תקף את איראן למרות הפלת מל"ט. הוא הנשיא הכי מחושב שהיה מזה זמן רב.
    סגור