השוק

יצחק תשובה מסתבך: רואי החשבון של קבוצת דלק מעוררים סערה

דרמה בקבוצת דלק | יצחק תשובה מתקרב להסדר חוב נוסף בסוף חודש מאי. בדוחות החברה שפורסמו נותרה הערת "עסק חי" שמשמעותה כי החברה לא יצאה מאזור הסכנה וחברות הדירוג יתקשו מאוד להעלות את הדירוג של החברה
ניצן כהן |  16
יצחק תשובה (צילום pixbay פלאש 90)
יצחק תשובה מתקרב להסדר חוב נוסף בסוף חודש מאי. בדו"חות החברה שפורסמו נותרה הערת "עסק חי" שמשמעותה כי החברה לא יצאה מאזור הסכנה לחדלות פירעון ולכן חברות הדירוג יתקשו עד מאוד להעלות את דירוג האשראי של קבוצת דלק בחמישה נוצ'ים תוך חודשיים.
עוד כתבות בנושא:
בחוות הדעת של רואי החשבון המוצמדים לדוחות הכספיים של החברה כותבים רואי החשבון ממשרד קוסט פורר גבאי כי למרות המימושים המרשימים שביצעה החברה בשנה האחרונה והמימון מחדש של החברות הבנות הרי שניתוח התוצאות של החברה וההתפתחות הכלכלית שלה כמו גם התלות בגורמים חוץ חברתיים הרי שאלה "מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי".
כזכור, קבוצת דלק מימשה בשנה האחרונה שורה של נכסים ומימנה מחדש חלק מהחוב הגדול אך כל אלה לא הספיקו כדי להוביל אותה לחוף מבטחים. המניה עם המימושים יצאה לראלי אולם ככל שעבר הזמן התברר כי חברות דירוג האשראי אינן ממהרות להעלות את הדירוג של החברה לדירוג השקעה שיוציא אותה מאזור הסכנה.
כדי שהחברה תצא מאזור הסכנה יש צורך בהסרת הערת "עסק חי" שהצמידו לה רואי החשבון כשאם תוסר ההערה הרי שהמשמעות היא שהסיכויים גדולים שהחברה תעמוד בהתחייבויות שלה הנובעות מהסדר החוב שנחתם לא מכבר, אך משרואי החשבון אינם משוכנעים ביכולת של החברה לעמוד בהתחייבויות שלה  הרי שחברות הדירוג יתקשו לקחת את זה צעד אחד קדימה ולתת לחברה דירוג השקעה שמשמעותו שהחברה יכולה לפרוע את ההתחייבויות שלה.
הדוחות עצמם:
הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון הרביעי עמד על קרוב ל- 1.1 מיליארד שקל לעומת הפסד של 311 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נכסי הליבה של החברה בתחום הנפט והגז הובילו לעלייה של כ- 16% בהכנסות ל- 1.634 מיליארד שקל. הרווח התפעולי עלה לכ- 1.5 מיליארד שקל לעומת הפסד של 372 מיליון שקל ברבעון המקביל.
העלייה ברווח הנקי והתפעולי הושפעה במידה רבה מביטול חלק מירידת הערך שנרשמה ברבעון הראשון לשנת 2020 בגין נכסי הנפט והגז של החברה בים הצפוני. כזכור, ברבעון הראשון נרשמה הפרשה לירידת ערך נכסי נפט וגז בים הצפוני והפחתת מוניטין בהיקף כולל של 667 מיליון דולר לאחר מס.
מהחברה נמסר כי לאור עדכון היקף הרזרבות והמשאבים של איתקה, פעולות התייעלות ועלייה במחירי האנרגיה, נרשמה ברבעון הרביעי עלייה בערך הנכסים של איתקה בהיקף של כ – 271 מיליון דולר לאחר מס (כ- 871 מיליון שקל). תרומת העלייה בערך נכסי איתקה קוזזה מעט ע"י הפרשה לירידת ערך מאגר תמר בהיקף של 94 מיליון שקל (חלק החברה, לאחר מס). ההפחתה נבעה בעיקר מניכוי של 20% באומדן הסכום בר ההשבה של המאגר ע"י מעריכי השווי, עקב הצורך למכור את האחזקות במאגר עד סוף 2021.
במהלך השנה החולפת נקטה החברה בשורה של פעולות משמעותיות לחיזוק הנזילות והמיצוב הפיננסי, ובראשן מימוש נכסים (כולל נכסי חברות בנות ואיגוח תמלוגי העל מלווייתן), בהיקף של יותר מ- 3.4 מיליארד שקל. בנוסף, במהלך 2020 גייסה החברה הון בשורת הנפקות בהיקף כולל של 450 מיליון שקל וקיבלה דיבידנדים מחברות בנות בהיקף של 900 מיליון שקל.
החוב הפיננסי של החברה ירד ב-3 מיליארד ש"ח בחוב הפיננסי של החברה וחברות המטה ושל קרוב ל- 1.6 מיליארד שקל בחוב הפיננסי נטו של החברה וחברות המטה.
עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק: "דוחות 2020 שפרסמנו הבוקר ממחישים את השינוי החיובי המשמעותי שעברה הקבוצה ביחס לדוחות השנתיים הקודמים כמעט בכל מדד שבו בוחנים את הדברים. לאורך כל התקופה פעלה הנהלת הקבוצה כדי ליישם את האסטרטגיה של הקבוצה ולהוציא לפועל עסקאות מורכבות, בתנאים טובים ובלוחות זמנים קצרים. פעולות אלה, לצד ביצועים חזקים של נכסי הליבה שלנו, דלק קידוחים ואיתקה, שאף באו לידי ביטוי בדיבידנדים משמעותיים במהלך השנה, איפשרו לנו לחזק את ההון והנזילות של קבוצת דלק.
"אנו ממשיכים לפעול בהתאם לאסטרטגיה שלנו ומאמינים כי המשך ההתאוששות שאנו עדים לה בתקופה האחרונה בשוקי האנרגיה בעולם, בדגש על העלייה במחירי הנפט, וזאת על רקע קמפיין החיסונים העולמי שהולך ותופס תאוצה,  יתנו רוח גבית למהלכים העסקיים שאנו מקדמים בימים אלה, כחלק מהפעולות לחיזוק הנזילות וההון של הקבוצה״.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    חייבים לי 50 אלף שח ומסרבים לשלם (ל"ת)
    זבל זה מחמאה 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    מתי יקום הפנסיונר האמיץ?
    נ.ש 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיקום בבוקר לאחר שכספי הפנסיה שלו נגנבו ע"י בן ה*נונים בחסות ראש הממשלה הנוכל והבוגד- ויחליט לשחק כדורגל. ינעל נעליו ייקח את הכדור וידביק אותו במרכז המצח של חלאת האנוש הגנב המטונף מנתניה.
    סגור
  • 11.
    את מי ש צריך לתלות כמו המן זה את דרקטוריון הבנק
    Yl 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תמיד תזכרו הבנק ***מפסיד*** רק מ כספי הציבור ובנוסף הגיע הזמן ש הבנקים ינהגו כמו ב ארצות הברית בראש וברישונה מי שיבין זאת הכי טוב זה אלו שהדפיסו אג"ח בחזירות ולדעתי גם מתוך ידיעה ברורה ***בי אף אחד לא יגע***
    סגור
  • לפטר את הדירקטריון ובעיקר את היו"ר שלו.גבי לסט הביתה (ל"ת)
    אדי 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    חוזר שוב לטוב ו לרע לא מתקרב לאדם חסר אחריות
    YL 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המחשבה ש תשובה רוכש אחיזה בים הצפוני בשעה ש כל החברות הגדולות מנסות לברוח אומרות דבר אחד סבא תשובה צא לפנסיה. העיקר מקווה ש הנכדים שלו יסתירו את מכונת הדפוס של האג"ח הדפסות חסרות אחריות
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    מהותית
    שואל שאלה 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נראה כי כותב הכתבה נוטה לחשוב כי אם יכתוב בצורה מיליטנטית ושגויה כלפי דלק קבוצה, אזי יתפוס תאוצה בכתבותיו. חבל ניצן, ראה ערך ערן אזרן בדה מרקר. יתכן ותהיה בעתיד הקרוב בחזקת מיאוס. כבר פיספסת את הרכבת. הרע מכול מאחורינו. חבל.
    סגור
  • 8.
    קארמה איז א ביץ' בייבי
    תשובה עלק 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשובה פושע ועבריין גנב תאב בצע שיפסיד את כל מה שיש לו שילך לגור בקרטון
    סגור
  • 7.
    לא מספיק שולט במאגרי הגז של ישראל צריך תספורת (ל"ת)
    יגאל 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 6.
    כתבה מגמתית ושגויה
    JOE 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    11 4
    בשנה קשה במיוחד החברה עברה ברבעון האחרון לרווח, ניהלה היטב את החובות והמשברים. אני מציע שכולם יזרקו את המניה כדי שאני אוכל לקנות עוד ממנה בזול.
    סגור
  • 5.
    החברה עמדה בכל האתגרים בצורה מדהימה
    נועם 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    12 6
    וצלחה משבר בסדר גודל בלתי נתפס. עוד השנה המניה שלה תחזור לשערים של 2019 ואף יותר.
    סגור
  • נשאר לו לגנוב את חור העכוז של אמא שלך. (ל"ת)
    נועם המלקק. 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    כמה זה יעלה לנו
    נכה 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הכל בסופו של דבר נופל על הנכים והקשישים
    סגור
  • 3.
    תיספורת
    דויד 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    5 4
    עוד תרגיל מהחבר של ביבי,מכין את הרקע לתיספורת
    סגור
  • הוא חבר של כחלון לא של ביבי
    יחיאל 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מספיק להנפיץ שקרים
    סגור
  • 2.
    נאמר זאת כך:
    עמר 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מבלי לדעת את גובה החוב למחזיקי אג"ח, מועד הפירעון (מאי 21?) ולבנקים שלא פורטו די הצורך בכתבה טרק מניתוח הסיפא של דו" ח משרד קוסט פורר גבאי ודברי המנכ"ל המפונפן עצמו ניתן להבין שהכל תלוי אם בכלל בשני דברים: הצלחת הסדר חוב במאי ומחירי האנרגיה שימשיכו לעלות איך נסחו שם? גורמים חברתיים חיצוניים.
    סגור
  • 1.
    למה ממשיכים לתת אשראי לנוכל הזה?
    יוני 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    11 7
    כבר עשו לו תספורות של מאות מיליונים על חשבון הציבור, נתנו לו שוב אשראי ושוב הוא צריך תספורת. הגיע הזמן שיפסיקו לתת לגנב הזה אשראי! הוא מהמר עם הכסף שלנו וכשהוא מפסיד אנחנו צריכים לשלם
    סגור