השוק

קבוצת דלק צוללת: השווי נחתך ביותר מ-200 מיליון שקל ביום אחד

החברה של יצחק תשובה חיכתה ליום האחרון בלוח השנה שניתן בו לפרסם דוחות כספיים ועכשיו ברור למה. המו"מ בין החברה לרואי החשבון קרס והערת "העסק חי" נותרה בדוחות וקירבה את הקבוצה להסדר חוב נוסף
ניצן כהן |  11
יצחק תשובה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יצחק תשובה)
קבוצת דלק חיכתה ליום האחרון בו ניתן לפרסם את דוחות שנת 2020 ועכשיו ברור למה. המו"מ בין החברה לרואי החשבון שלה משרד קוסט פורר גבאי קרס והאחרונים הותירו את הערת "העסק חי" בדוחות מה שקירב משמעותית את הקבוצה להסדר חוב חדש שיהיה ככל הנראה, אם לא יישלפו שפנים מהכובע, כבר בחודש מאי הקרוב.
ננסה להסביר את המכניזם של התהליך. הערת "עסק חי" שמוצמדת לדוחות של חברה משמעותה כי קיים סיכוי גבוה כי היא לא תהיה מסוגלת לעמוד בהתחייבויות שלה מאחר והיחסים בין רואי החשבון לחברות שהם מבקרים את הדוחות הכספיים שלהן, סבוכים ורוויי אינטרסים, כשמוצמדת הערה כזו הרי שמדובר במצב בו לרואה החשבון כבר אין ברירות והוא לא יכול לפרסם את המצב בצורה שונה מלהזהיר את נושי החברה ממצב בו החוב שלהם נמצא ברמת סיכון גבוהה מאוד, מאוד מאוד.
בדרך כלל כשמוצמדת הערה כזו לדוחות של חברה הבנקים נלחצים ופועלים ראשונים לגבות חובות. השניים בתור הם ספקים והשלישיים הם מחזיקי האג"ח. המצב בקבוצת דלק הוא כזה שהחברה פרעה את כל ההתחייבויות לבנקים ולכן אין חשש לטלטול פראי של הספינה כמו שקרה בשנה שעבר.
מה כן קורה, בהסדר החוב המתוקן עליו חתמה החברה בשנה שעברה, היא התחייבה שדירוג האשראי שלה יעלה מרמה של דיפולט, כלומר חדלות פירעון לרמה של דירוג השקעה שיאפשר לקבוצה גישה לשוק ההון כדי למחזר את החוב ולפרוש אותו לתשלומים נוחים יותר ואולי אפילו בריבית נוחה יותר.
לפי תנאי השטר המתוקן (הסדר חוב מלווה במערכת של הסכמים שהמרכזי שבהם הוא שטר החוב איתו ניתן לגשת לבית המשפט ולפעול בהתאם לתנאים שכתובים בו) במידה ודירוג החוב של החברה לא עולה לדירוג השקעה, מחזיקי האג"ח יכולים לשים את היד על החברה ופשוט לקחת אותה מהבעלים שלה - יצחק תשובה.
היום מתחילה שרשרת של קבלת החלטות שבבסיסה ניהול הסיכונים של בעלי האג"ח. מאחר ורואי החשבון מטילים ספק ביכולת של החברה לפרוע את החובות לא סביר שחברות הדירוג יכריזו על החברה כברת השקעה ולכן הדרך לתפיסת החברה על ידי מחזיקי האג"ח התקצרה, התקצרה מאוד ובתרחיש כזה, שווי המניה לא קיים כי המניה תעבור למחזיקי האג"ח.
במידה כן תוכל לעמוד בהתחיבויות שלה, הרי שדירוג החוב שלה יעלה והיא תעמוד בתנאי שטר החוב. כאן נכנס סד הזמנים הצר לתמונה.
סדר הזמנים שנקבע בשטר החוב קובע כי המועד האחרון לקבלת דירוג השקעה מחברות הדירוג הוא היום האחרון של חודש מאי, קרי עוד חודשיים מה שיוצר לחץ זמנים קשה מאוד על קבוצת דלק להגיע להסכמות עם רואי החשבון וחברות הדירוג על העלאת דירוג של 5 נוצ'ים בפרק זמן כל כך קצר ולכן, באופן תיאורטי, אם הקבוצה לא תקבל אורכת זמן ממחזיקי האג"ח הרי שהחברה נמצאת רגע מהסדר חדש - שיהיה לו מחיר.
אבל צריך להשאיר פתח לתקווה שאולי כן יישלף שפן מהכובע, הרי לא לפני זמן רב (כמה שבועות) היו מי שאמרו כי לתשובה יש 10 נשמות אז אולי יש דבר כזה בעולמות המיסטיקה רק שבשוק ההון אנחנו עוסקים במספרים ומתמטיקה שאין בה כל רכיב מיסטי.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    שיהיה בשעה טובה (ל"ת)
    רחמיאל 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הטייקון הקמצן
    יעקב מנתניה 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהייה רווחים לא שיתף את הציבור בהפסדים כן לא אשכח לא אסלח
    סגור
  • 7.
    קבוצת דלק
    רון סטון 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא תופס את כל המאמר הזה שניכתב על קבוצת דלק , להיום יש לה את החוב של האגחים שזה 200 מליון דולר , תגידו מה אתם מקשקשים מה זה בשביל יצחק תשובה הסכום הזה , פה מדובר על חברה שהמאגר הנפט והגז עומד בסכומים פי כמה מכל החובות בכל יום 60 אלף חביות נפט נמכרים בשוק לפי 60 דולר לחבית זה כמעט 12 מליון שקל יש חברה בארץ שמכניסה סכום כזה בכל יום חורף קיץ סתיו אביב , מה קורה לכם ? היום הבנקים מפוצצים במזומנים ומחפסים להלוות כסף עם בטחונות , לפי דעתי תשובה יביא את הכסף מחול כי עדיף יותר זול ושהבנקים שם יהנו עדיף ולא בישראל , כולם נוכלים שרצו את החברה לקחת לו , בקשר להכנסה יש לו יותר זה להיום 65000 חביות כפול 64 דולר חבית זה יוצא4160000דולר ובשקלים זה13.500.000 שח לא החוב שלו סה הכנסה של חודשיים ללא ההוצאות כמובן ואם הנפט ימשיך לעלות אז בכלל זה יהיה כולל הוצאות
    סגור
  • 6.
    חייבים לי 50 אלף שח ומסרבים לשלם (ל"ת)
    זבל זה מחמאה 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אמת שיחזיר את כספי הנושים של דלק נדלן
    צביקה מחדרה 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש בורא עולם שיכון את הדברים ומר תשובה יגיע למה שעשה לנושים מדלק נדלן לעולם לא נשכח
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    שיחזיר את הכסף שגזל מאלפי פנסיונרים מיליארדים
    מטי 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך המדינה סוגרת עיניים ?????? תשובה צוחק לכולם בעיניים?!
    סגור
  • מכאן 9 הנשמות שלו - מחזקי האגח מקורבים אליו בעצם
    נתן 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשובה יצליח גם הפעם לסדר תספורת. פשוט מנהלי הפנסיה שלנו חברים שלו ודואגים לו. ולכן הוא אוהב להמר עם הכסף כי באופן אישי הוא לא יפסיד.
    סגור
  • 3.
    יצחק תשובה
    יהודה א. 04/2021/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עולם כמנהגו נוהג. תשובה הנוכל יעשה תספורת, ויעשוק את המדקיעים,והבנקאים יתחמקו מהאחריות,וימשיכו לגרוף רווחים, על חשבוננו.
    סגור
  • 2.
    ערימת שטויות רוויית אינטרסים!
    נועם 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    5 2
    החברה במצב מדהים. לא יהיה הסדר חוב! החבר'ה פה מנסים לדוג מניות בזול!
    סגור
  • 1.
    עוד בועה, אחד מיני רבות בבורסה. כולם יודעים את זה-
    Moses 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עוד בועה, אחד מיני רבות בבורסה. הבורסה מתה מזמן.
    סגור
  • קראת את הדוח בכלל?
    הטעיית הציבור 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תקרא ואז תגיב.
    סגור