השוק

אילון מאסק האמין בעצמו כבר לפני עשור וטסלה זינקה, צפו:

כבר לפני עשור, החליט אילון מאסק להילחם באשליה שרכבים המונעים בגז עדיפים על כלי רכב חשמליים, והוא השתלט על טסלה כי הוא ידע לאן השוק באמת הולך. צפו באיש העסקים הצעיר מספר על החזון שלו, וכמה שווה מניית טסלה אז והיום?
יהודה לוינגר |  3
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/אילון מאסק)
אילון מאסק לא עוצר מלספק כותרות ברחבי העולם. מייסד ענקית הרכבים החשמליים שכבר הגיעה לישראל, ואחד מעשירי העולם, יודע את כוחו וכל ציוץ שלו יכול להרים או להפיל חברות ענק, כך גם כל אמירה שלו הקשורה בביטקוין או בדוג'קוין.
טסלה כבר התחילה את החזון שלה אי שם בשנת 2003, אבל רק לאחר כמה שנים השתלט מאסק על החברה שהחלה בשנת 2008 לייצר ולמכור רכבי ספורט חשמליים. עם השנים היו שפקפקו בשוק שיש לרכבים חשמליים, בעיקר בעקבות ההשקעה המרובה סביב ייצור תשתיות לכך, והטרנד עבר לרכבים הממונעים בגז, אבל מאסק האמין בחברה - ובשנים האחרונות היא כבר מוכרת רבע מיליון כלי רכב ברחבי העולם, והחברה עצמה קפצה במאות אחוזים בבורסה האמריקאית.
לפני עשור, המניה נסחרה סביב שער של דולרים בודדים, ועלתה מאוד לאט במהלך השנים. כך, באפריל 2020 היא עוד נסחרה סביב ה-109 דולר בלבד, ואז באה הקפיצה, וחברת כלי הרכב החשמליים סגרה את השנה בשער של מעל 705 דולר. מאז טסלה עולה ויורדת, אבל עדיין יציבה סביב ה-500-600 דולר.
אילון מאסק כבר לפני עשור ידע לאן השוק הולך. אז, בן 40 בלבד, רחוק מרשימת עשירי העולם, אבל איש עסקים עם חזון, הוא ידע מה צריך לעשות, וכך הוא מסביר את המודל העסקי שלו: "זה כמו להסיר כישוף", אמר מאסק בוועידה בשנת 2012, ושבירת האשליה שרכבי גז עדיפים יותר. צפו בתיעוד:

צילום מתוך הטוויטר של Jon Erlichman
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שתי טעויות חשבוניות
    בן 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. גם עליה מדולרים בודדים ל109 זו עליה של אלף אחוז. 2. המחיר של המניה היה על יותר מ-2000 בשנת 2020 ואז נותר ״ספליט״ שפיצל את המניות.
    סגור
  • 2.
    רכב גז זה תרגום לא נכון מאנגלית. הכוונה היא לרכבי בנזין (ל"ת)
    עופר 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גם אני רץ לקנותמניית טסלה (ל"ת)
    טימי 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור