השוק

כמה הרוויח מי שהאמין בעידן עופר בתחילת משבר הקורונה?

אחת החברות המרכזיות של עידן עופר היא כיל (ICL) ובתחילת משבר הקורונה היה ברור שהביקושים למוצרים של החברה יגדלו, אז היו גם אלה שהחליטו לקפוץ על העגלה הזו והרוויחו לא מעט
ניצן כהן |  1
עידן עופר (צילום משה שי פלאש 90)
אחת החברות המרכזיות בפרוטפוליו של עידן עופר היא כיל (ICL) שרק אתמול חתמה על הסכם משמעותי ליצוא אשלג להודו. הסיפור של כיל קיבל הרבה כותרות בשנים האחרונות, החברה למעשה יושבת על גדות ים המלח ושואבת משאבי טבע ממנו.
הרבה ביקורת ספגה החברה בשנים האחרונות אבל ברור שאם רוצים לקיים תעשייה ברת קיימא בישראל - יש לכך מחיר.
בעוד פחות מעשר שנים יפקע הזיכיון של כיל בים המלח ויצא מכרז חדש. כרגע, בשוק ההון מדברים על מצב בו כיל תהיה המתמודדת הריאלית היחידה לקבל זיכיון לים המלח אבל בהחלט יכולה להיות הפתעה אם תיכנס חברה בינלאומית שתרכוש את הזיכיון ואז תיאלץ להתחשבן עם כיל על הציוד, המפעלים ועוד כהנה וכהנה שיש לרכוש ממנה.
כיל היא אחת המניות שמפארות כל תיק השקעות אבל בשנים האחרונות די ננטשה המניה. בתחילת משבר הקורונה נרשמו ביקושים גבוהים לגידולים חקלאיים בשל עלייה בשטחי הגידול ומזג אוויר נוח שמביא לעליית מחירים בשוק הדשנים.
מי שעקב אחרי השוק בו פועלת כיל לפני הקורונה הבין כנראה את התהפוכות שעובר השוק הזה עם הכניסה למשבר ולכן גם הרוויח. בשנה האחרונה כיל פשוט הכפילה את ערכה כך שמי שהכניס כסף לפני המשבר הכפיל אותו היום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא ירוויח וישראל תפסיד משאבי טבע.
    וויו 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ים המלח היהודית בהדרדרות נוראית.חמדנות לכסף של הממשלה ושלו שנים.בושה
    סגור