השוק

ברני מיידוף, שהורשע בהונאת הענק של מיליארדי דולרים, מת בכלא

אלפי קורבנות בהונאת ענק שהתפרסה על פני שלושה עשורים, איש העסקים והברוקר היהודי אמריקאי, ברני מיידוף, מת בכלא בגיל 82. הנוכל הגדול בהיסטוריה הונה בעשרות מיליארדים עמותות, ארגוני צדקה ואפילו בנקים
מערכת ice |  1
ברני מיידוף (צילום ויקיפדיה)
הנוכל הגדול בהיסטוריה, ברנרד "ברני" לורנס מיידוף, מת בכלא בגיל 82, כך על פי הדיווחים היום (רביעי) מסוכנות AP. המקור מסר את הדיווח באנונימיות ולדבריו מיידוף נפטר מסיבות טבעיות במרכז רפואי של בית הסוהר בצפון קרוליינה.
עורכי דינו של מיידוף ניסו בשנה שעברה לשחררו מהכלא בגין בעיות רפואיות שסבל מיידוף, ביניהן מחלת כליות וסיבוכים נוספים, ובעיקר בזמן מגפת הקורונה שסיכנה את חייו. למרות שבטעם שנותרו לו חודשים ספורים לחיות, בקשתם של עורכי דינו דאז נדחתה.
מיידוף הודה בתביעה נגדו כי הונה את לקוחותיו בסכום עצום של עשרות מיליארדי דולרים במה שהתברר כהונאה הגדולה בהיסטוריה. הונאת הפונזי של מיידוף התגלתה בשנת 2088 כאשר חלק מלקוחותיו ביקשו למשוך את הכסף שהפקידו בידיו ולא היה לו איך להחזיר להם, ומיידוף הודה במעשיו בפני שני בניו שהסגירו אותו ל-FBI. בין לקוחותיו הרבים היו קרנות פנסיה, ארגוני צדקה וידוענים רבים כמו ארנון מילצ'ן וארנולד שוורצנגר.
איש העסקים והברוקר היהודי אמריקאי החל לרצות את עונשו בשנת 2009 - גזר דין של 150 שנות מאסר. הונאת הענק שרקח הייתה במשך שלושה עשורים בהן רבים הפקידו בידיו את כספם כאשר הציג בפניהם מצג שווא של הצלחות בהשקעות ותשואות גבוהות. לימים התברר כי הנתונים שהציג ללקוחות היו שקריים ואף חברת ההשקעות שניהל כביכול הייתה הונאה והוא שילם ללקוחות למעשה מכספיהם של משקיעים אחרים, ולמעשה לא ביצע השקעות אמת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גרם לאנטישמית ולנזק ליהודים (ל"ת)
    יורי 04/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור