השוק

אילון מאסק ניצח את ג'ף בזוס בקרב על החלל

קרב המיליארדרים על החלל הוכרע כאשר סוכנות החלל נאס"א בחרה באילון מאסק ובחרת החלל שלו להנחתת האסטרונאוט הבא על הירח, לראשונה מזה חמישה עשורים. על הדרך מאסק ניצח את ההצעה של האיש הכי עשיר בעולם
מערכת ice | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
חברת החלל של המיליארדר אילון מאסק קיבלה בשורות טובות בסוף השבוע האחרון כאשר נאס"א חתמה עמה על חוזה עתק בשווי של 2.89 מיליארד דולר לייצור חלליות שינחיתו אסטרונאוטים על הירח, כאשר הפעם אחרונה שזה קרה היה אי שם בשנות ה-70.
הבחירה של נאס"א מהווה אמון רב בחברת החלל של מאסק SpaceX וגם אחריות לא פשוטה לדאוג לתכנית טיסת החלל הפרטית הראשונה שנקראת בשם "ארטמיס". המהלך של נאס"א להפרטת הטיסות הוא לא חדש אלא המשך למגמה של סוכנות החלל להשתמש בחברות פרטיות כדי להטיס אנשים או רובוטים לחלל, כאשר המטרה המוצהרת הפעם היא נחיתה על הירח.
הניצחון של מאסק הפעם מתוק מתמיד, כאשר על הדרך גם ניצח את ההצעה של האיש העשיר ביותר בעולם, מייסד אמזון ג'ף בזוס, שהציע את החברה שלו Blue Origin יחד עם תאגידים נוספים כדי לתכנן את נחיתת הירח הבאה. סוכנות החלל, כאמור, בחרה בחברת החלל של מאסק ושימוש בחללית שכבר החלה את תהליכי הייצור שלה בדרום טקסס.
המהלך של מייסד טסלה עם חברת החלל שלו, הוא רק צעד ראשון לקראת מטרתו העיקרית של מאסק להנחית את בני האדם הראשונים על כוכב מאדים. רכבי הניסוי הראשוניים הסתיימו במפלה שהובילה לפיצוץ, אך בחברת SpaceX כבר החלה בבנייה של רכבי ניסוי חדשים. בינתיים, כלי הרכב שייקרא Starship יהיה זה שינחית את האסטרונאוט הבא על הירח בשיתוף נאס"א.
מאסק עצמו הגיב בדרכו שלו להודעת נאס"א כי בחרה בחללית של SpaceX להנחתת האדם הראשון על הירח מאז טיסת אפולו בשנות ה-70, וצייץ: "NASA Rules!!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה