השוק

חשד לגניבת מסמכים רגישים מפפר והעברתם לבנק הדיגיטלי החדש

עובד שהיה בסוד התוכניות העסקיות של פפר, הבנק הדיגיטלי של לאומי, נחשד שהעביר מסמכים ומידע מסווג למתחרים בבנק הדיגיטלי; הבנק הדיגיטלי: "בריונות של בנק לאומי", לאומי: "אירוע חמור וחריג שיטופל ככזה"
ניצן כהן |  1
לאומי, פפר והבנק הדיגיטלי (צילום בן הרצוג מירים אלשר פלאש 90 אורן דאי)
לקראת כניסת הבנק הדיגיטלי לפעילות מתחממת הגזרה מול בנק לאומי שמחזיק בבעלות על פפר שהוא הבנק הדיגיטלי של הקבוצה. לאחרונה גיוס עובד קיראייטיב של פפר לבנק הדיגיטלי ועל פי החשד העביר מידע שמוגן בסודיות כמו גם מסמכים סודיים של פפר לבנק הדיגיטלי.
גורמים המעורים בפרטים מסר ל-ice כי מדובר בעובד שהשתתף בישיבות סודיות של פפר שנגעו להתמודדות העסקית לקראת כניסת הבנק הדיגיטלי לפעילות. העובדה, לטענת הגורמים, כבר סגר עם הבנק הדיגיטלי וידע כי הוא עובר וכל זאת מבלי ליידע את הגורמים הרלוונטיים בלאומי שאינו יכול להשתתף בישיבות מסווגות בנושא.
מנגד אומרים בבנק הדיגיטלי כי מדובר בעובד קריאייטיב ולא בעובד בכיר, שביקש לעבור לבנק הדיגיטלי ונתקל בפעילות ביריונית של בנק לאומי כדי למנוע את המעבר שלו. "מדובר בשקר גס שנועד להפחיד עובדים לעבור אלינו. אם יבדקו את עובדי פפר יגלו שכולם עובדים עם ג'ימייל כדי שיוכלו לעבוד מהבית. מדובר בפגיעה בעובד מסור ומה שעושים לו זה נוראי קודם כל לעובדי לאומי ואחר כך לעובדי אפליקציית פפר שפוגעים בחופש התחרות".
מבנק לאומי נמסר בתגובה: "ההצלחה של פפר מביאה לכך שעובדי פפר המצוינים מחוזרים על ידי גורמים שונים. פפר אינו עומד בדרכו של מי שמבקש לעבור למקום עבודה אחר, בכפוף לכללים המקובלים. אולם, גניבת מידע סודי ועוד בהיקף עצום הינה אירוע חמור וחריג שיטופל ככזה. גוף ערכי שמכבד את עצמו לא יעסיק לעולם מי שעשה מעשה כה חמור".
מהבנק הדיגיטלי נמסר כי: "הבנק הדיגיטלי הראשון מצר על כך שבנק לאומי מגיב באופן לא ראוי ובריוני לתחרות שמציב לו הבנק הדיגיטלי תוך נסיון לפגוע בחופש העיסוק של מנהל מוערך כדי להלך אימים על עובדי לאומי. הבנק הדיגיטלי יביא בשורה לשוק הבנקאות הריכוזי בזכות היכולות הייחודיות ובאמצעים הוגנים וחוקיים בלבד. האיסור על שימוש במידע סודי של מעסיק קודם, ככל שזה קיים, הוא בבחינת "יהרג ובל יעבור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי זה העובד? (ל"ת)
    מבצע סבתא 04/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור