השוק

בנק לאומי מצנן את ההתלהבות מהעסקה של תשובה: לא לצפות לדיווידנד ענק

לאחר הדיווח על מכירת החזקותיה של החברה במאגר תמר (22%) בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר, האנליסטית אלה פריד מעריכה שלאחר ניכוי מס ופירעון חוב הסכום שיישאר לדלק קידוחים לא יספיק לדיווידנד ענק
ניצן כהן |  3
יצחק תשובה (צילום pixbay פלאש 90)
אחת השאלות הגדולות שמסתובבות בשוק ההון מאז שעות הבוקר כשפורסם הסכם העקרונות למכירת החזקות דלק קידוחים במאגר תמר, היא כמה דיווידנד, אם בכלל, תשלם דלק קידוחים.
נזכיר כי הבוקר דיווחה דלק קידוחים על מכירת החזקותיה במאגר תמר (22%) בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר וזאת לחברה מאבו דאבי. השאלה שנשאלה היא כמה כסף יוותר פנוי מהעסקה, בהנחה שתקבל את כל האישורים, כדי לחלק לבעלי יחידות ההשתתפות כשהמרכזי שבהם הוא יצחק תשובה וקבוצת דלק שמחזיקה במחצית מדלק קידוחים ונואשת למזומנים כדי לעמוד בלוח הפירעונות של מחזיקי האג"ח.
האנליסטית אלה פריד מחדר העסקאות של בנק לאומי ניתחה היום את העסקה (לאחר שיחת אנלסיטים שקיים יוסי אבו). להערכתה אין מה לצפות לדיווידנד ענק מדלק קידוחים אלא לדיווינדנד בהיקף של כ-100 מיליון דולר.
"אין לצפות כאן לדיווידנד ענק, כיוון שהעודף שצפוי להיוותר לאחר פדיון החוב ותשלומי המס - יעמוד להערכתנו על כ-100 מ' ד'. כמה מהסכום הזה מיועד לחלוקה יהיה תלוי בהחלטת דירקטוריון" אומרת פריד.
נזכיר כי אחת המכשלות הגדולות להשלמת העסקה היא נושא האישור הרגולטורי שצריך וכאן טמון מוקש. הרוכשת היא חברה מאבו דאי ומאגר תמר הוא מספקי הגז הטבעי הגדולים לחברת החשמל הישראלית וכאן יש בעיה במכירה של נתח משמעותי מהמאגר לחברה זרה, בבעלות זרה שלמעשה תשלוט במשק האנרגיה המקומי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כנראה הוא בשורט על המניה
    מגיב שפוי 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומנסה להשפיע עליה דרך עבודתו ככתב. ולתוכן המאמר: אכן צודקת גב פריד, אבל היא חישבה רק את הרווח מהמכירה בסוף 2021. והתעלמה מהעובדה שפרעון ההתחיבויות בכספי המכירה ישאיר אצל דלק קידוחים חלק גדול מהרווח ממכירת גז מלויתן שחלקו ילך בוודאות לדיבידנד כי קבוצת דלק צריכה לשרת את החוב שלה. לכן אני רואה עד ינואר 2022 פדיון מלא לאגח לג ללא בעיות מיוחדות..
    סגור
  • 2.
    שטויות המשך
    שלום 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא נדבר על כתבות עם כושרות שנחסמו בבנקים הלוואות בריבית שוק אפור וכולי תמיד הגזמות .... בלי בכלל להבין מה זה בכלל האשראי הזה ומה הריבית ששולמה על הקצאת האשראי בכל מקרה אני אכנס עכשיו לעומק הדברים של מה כל שורה שכתבת לגבי מה בפועל קורה במציאות . אבל הכתבות שלך מטעות את הציבור כל מה שיוצא בכתבה זה ביזיון אחד גדול . ואתה מר ניצן כהן חייב (אם ברצונך להיות כתב ראוי שיקחו בחשבון את הדברים שאתה מביע באופן רציני ) עדיף שתכתוב דברים באופן מציאותי עם עובדות ובלי כותרות הזויות .... לדברים טובים וגם לדברים פחות טובים. בריאות הנפש וכל טוב שיהיה.
    סגור
  • 1.
    כמה שטויות
    שלום 04/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואו כמה שטויות תקשיב מר ניצן כהן, אתה כתב בזוי ביותר שמחצין באופן מוגזם את שנאתך כלפיי הסקטור או קבוצת דלק או יצחק תשובה אלוהים יודע . אבל זה כבר בלתי נסבל לראות את הכתבות ההזויות שלך כאן שהם פשוט סיפורי אגדות בזויים והזויים. תעשה טובה לעצמך גם אם אתה לא כזה אוהד של הסקטור לפחות תכתוב דברים אמיתיים ואובקטיביים גם לטובה וגם לרעה ... כותרות כמו "הולך לאבד את החברה" "מלכודת הדובים הגדולה בהמסטוריה " ועוד בדיחות מבית היוצר של ניצן . אתה עושה מעצמך ומעצם היותך "כתב" צחוק.
    סגור