השוק

אאורה מחזיקה בצנרת רווח גולמי שטרם הוכר בהיקף של 529 מיליון שקל

אאורה של יעקב אטרקצ'י סיימה את הרבעון עם רווח של 12 מיליון שקל; ההכרה ברווחי עסקת מבנה תחל ברבעון השני של השנה; החברה לקראת תחילת עבודה על פרויקטים שצפויים להניב רווח גולמי של 350 מיליון שקל
ניצן כהן |  1
יעקב אטרקצי (צילום יחצ)
אאורה שבשליטת יעקב אטרקצ'י סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 12 מיליון שקל, לעומת כ-17 אלף שקל בלבד ברבעון הראשון ב-2020. החברה דיווחה על מעבר לרווחיות כבר החל מהרבעון השלישי של 2021 והוא צפוי לעלות גם בשנה זו, בין היתר על רקע עסקת "מבנה" שתקבל ביטוי כבר ברבעון השני ב-2021.
באמצע חודש מאי דיווחה אאורה על עסקת מבנה בסך 750 מיליון שקל – במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת "מבנה" מכרה החברה 290 יחידות דיור, כ-4,000 מ"ר שטחים מסחריים ואת מעונות הסטודנטים בקריית אונו, והיא צפויה לרשום רווח גולמי מהותי בדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2021 על רקע התקשרות זו.
הרווח הגולמי הרבעוני של אאורה הסתכם בכ-31 מיליון שקל (15.5% מהמכירות) לעומת כ-26 מיליון שקל (12% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 20%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-25 מיליון שקל, לעומת כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-112%. ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-201 מיליון שקל.
בסך הכל עד לסוף חודש מאי מכרה אאורה כ-308 יח"ד (יחד עם עסקת מבנה). מתוך הפרויקטים בשיווק של החברה נמכרו עד כה כ-1,786 יח"ד מתוך סך של 2,647 יח"ד למכירה. עיקר יתרת המלאי של החברה הינה בשלושה פרויקטים אותם החברה עתידה למסור בשנים 2023-2024. בכוונת החברה לפתוח במהלך השנה 7 פרויקטים חדשים לשיווק אשר יוסיפו למלאי החברה 964 יח"ד חדשות למכירה.
ההון העצמי של החברה עלה בשנה האחרונה ב-97 מיליון שקל והסתכם ב-381 מיליון שקל בהשוואה ל-284 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. נכון לסוף הרבעון לחברה מזומנים, שווי מזומנים ופקדונות מוגבלים לשימוש בסך 232.6 מיליון שקל. 
החברה צפויה לרשום רווח גולמי בפרויקטים בביצוע שטרם הוכר בהיקף של כ-529 מיליון שקל, כמו כן היא צפויה להתחיל השנה בביצוע של פרויקטים חדשים שיוסיפו עוד כ-350 מיליון שקל לרווח הגולמי בשנים הבאות. לחברה עתודות קרקע של כ-20,000 יח"ד הממצבות אותה כאחת מהחברות הגדולות והמובילות במשק בתחום הנדל"ן למגורים.
יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה: "בשנה הקרובה נציג רווחיות משמעותית, רציפה ויציבה עם תזרים חזק הצפוי בשנים הקרובות. לעסקת 'מבנה' תהיה תרומה משמעותית לתוצאות הרבעון השני ולכל השנה. מאחר ובנינו את אאורה כאחת החברות הגדולות והמשמעותיות בתחום הנדל"ן למגורים אין לנו ספק שנוכל לייצר ערך רב תוך האצת קצב השיווק ומכירת אלפי יח"ד בהיקף כולל של מיליארדי שקלים ורווחיות גולמית של מאות מיליוני שקל.
"אנו מעריכים שככל ותמשך העלייה במחירי הדיור, תהיה בכך תרומה נוספת לרווחיות הגולמית. המיקוד בהתחדשות עירונית ייצר לחברה פרויקטים רבים שנמצאים משלב התכנון, הביצוע, השיווק ועד אכלוס סופי. לכן, אל מול היצע נמוך מאוד של קרקעות זמינות לבניה בשוק, שמוביל בין היתר לעליית מחירים בשוק, לאאורה יש צבר פרויקטים אדיר וצומח, במיוחד באזורי הביקוש, המותאם בדיוק לביקושים הקשיחים שהשוק הישראלי חווה ויחווה בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה שקרנית
    לקוח מאוכזב 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצטער שרכשתי בפרוייקט של אאורה. חברה שלא עומדת בהסכמים. פרוייקטים תקועים. אין מסירת דירות בזמן. והכי חשוב.. אין עם מי לדבר. שירות לקוחות גרוע!!!
    סגור