השוק

צחי נחמיאס הפסיד יותר מ-43 מיליון שקל על דסק"ש

למרות העלייה בהכנסות משכירות, הרווח התפעולי של מגה צנח בכמעט חצי לרמה של 116 מיליון שקל. חצי שנה לאחר רכישת דסק"ש, מגה אור של צחי נחמיאס עם הפסד של מיליוני שקלים
ניצן כהן | 
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי)
מגה אור שבשליטת איש העסקים צחי נחמיאס סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של 126.7 מיליון שקל לעומת 158.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הנתון המעניין בדוחות הוא מה קרה בשורת הרווח התפעולי כשההכנסות דווקא גדלו ואיתם הרווח הגולמי.
נתחיל אם כן בהכנסות. עסקי הליבה של מגה אור הם המרכזים הלוגיסטיים. בקליפת אגוז נגיד שצחי נחמיאס יכול להיות שהמציא את הענף בישראל כשעד אליו היו חברות ענק ובעיקר קמעונאיות גדולות מקימות לעצמן מרכזים לוגיסטיים אבל נחמיאס יצר מרכזים לוגיסטיים שהוא משכיר לחברות שזקוקות לכך. הוא פיתח מומחיות בענף והחל להוביל אותו. תחום המרכזים הלוגיסטיים הופך להיות לוהט ונחמיאס הוא אחד המותגים המרכזיים בענף.
אם כן, ההכנסות של מגה אור מהשכרת מבנים שהם כאמור ליבת עסקיו הניבו ברבעון השני של השנה הכנסות של 54.5 מיליון שקל לעומת 45.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ההכנסות מסעיף זה ב-103 מיליון שקל לעומת 92.1 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020.
לצחי נחמיאס יש פעילות קטנה אמנם, אבל מעניית, בתחום ההלוואות לענף הנדל"ן שהן למעשה הלוואות מזנין, כלומר הלוואות שמשמשות הון עצמי ליזמי נדל"ן שכך הם יכולים לקבל מימון בנקאי להקמת הפרויקט. התחום הזה הניס לנחמיאס הכנסות ברבעון השני של השנה של 1.2 מיליון שקל לעומת 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה הניבה הפעילות הזו הכנסות של 3.6 מיליון שקל לעומת 3.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020.
אם הכל טוב בשורת ההכנסות אז מה קרה שהרווח נשחק ככה? נושא שיערוך הנדל". ברבעון השני של השנה הכיר נחמיאס ברווחים משערוך נכסי נדל"ן בהיקף של 30.2 מיליון שקל לעומת 142 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
נתון מעניין נוסף הוא הביצועים של ההשקעה של נחמיאס בדסק"ש. נזכיר מגה אור מחזיקה כיום כ-30% ממניות דסק"ש שרשומה בספרים בשווי של 438.5 מיליון שקל. השווי ההון של ההשקעה הזו ירד נכון להיום ל-395.3 מיליון שקל כלומר שנחמיאס הפסיד על ההשקעה הזו 43 מיליון שקל.
צריך לזכור שבדסק"ש יש כיום את סלקום, שופרסל ואלרון. כל אלה לעא בליבת עסקיו של נחמיאס ולכן אם לא ייעשה שם מעשה אגרסיבי הוא עלול למצוא את עצמו איפה שכל מי שעסק בחברה הזו בשנים האחרונות מצא את עצמו - מפסיד עשרות רבות של מיליוני שקלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה