השוק

מי שילם מיליוני דולרים על קופים מצוירים?

אוסף ציורים של קופים מוזרים להושים בבגדי מלחים ופיראטים הועמד למכירה באתר של בית המכירות הפומביות הגדול בעולם – ונמכר במחיר שלא היה מבייש את יצירות האמנות המוכרות ביותר שנמכרות בו
יאיר מור |  1
דולרים (צילום freepik)
24,393,000. עשרים וארבעה מיליון, שלוש מאות תשעים ושלושה אלף דולר. זה הסכום שהוצע אתמול על ידי גולש כלשהוא עבור אוסף של 107 ציורים של קופים לבושים בגדי ואביזרי מלחים או פיראטים, שנמכרו במכירה פומבית וירטואלית באתר בית המכירות סות'בי'ז.
באותה מכירה, שילם גולש אחר 1,835,000 – כמעט שני מיליון דולר – עבור 101 תמונות של כלבים, גם הם לבושים מגוון בגדים ואביזרים הקשורים לים, לחוף ולהפלגות, אך חלקם לא קשורים לכלום.
שני האוספים נוצרו על ידי Yuga Labs כאוספי NFT – כלומר יצירות ייחודיות שמבוססות על הבלוקצ'יין של מטבע הקריפטו את'ריום, ואינן ניתנות לזיוף או שכפול מדויק. האוסף הראשון נקרא Bored Ape Yacht Club, או "מועדון היאכטות של הקוף המשועמם", והשני נקרא Bored Ape Kennel Club, או "מועדון המלונה של הקוף המשועמם" ונועד להיות מעין צ'ופר נלווה למי שקונה את הקופים מהאוסף הראשון.
כל אחד מהאוספים כולל אלפי שילובים שמבוססים על אותה תמונה של קוף או כלב, כאשר כל גרסה ייחודית בשילוב הצבעים, האביזרים והאלמנטים האחרים המשולבים בתמונה.
המכירה הזו היא הוכחה נוספת לכך שתחום ה-NFT, שעדיין נחשב תחביב הזוי למדי, הולך וצובר תאוצה. יותר ויותר אנשים יוצרים אוספים של יצירות אמנות שמבוססות על תוכנות שקיבלו תמונת תבנית בסיסית ורשימה של שינויים אפשריים לבצע בה, ויצרו את כל השילובים האפשריים תוך אימות של כל אחד מהם כמקורי ויחיד מסוגו על גבי רשת הבלוקצ'יין, המשמשת להוכחת בעלות על מטבעות קריפטוגרפיים. השנה נמכרו כבר מספר יצירות NFT במחירים מטורפים, ביניהן ציור של האמן Beeple ב-69 מיליון דולר ואוסף של 9 תמונות מפוקסלות של היפסטרים בכ-17 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במקום קופים ציורי קופים-כמה עבקים עש על שמם,?
    שאלה 09/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו טוב מכסף שחור קוף.במקום סמים יש קופים. מכירים את הקופים שפותחים חשבונות שכאילו הם הבעלים
    סגור