השוק

מטבע הקריפטו הזה עלה ב-20% תוך דקות – ואז קרס

לפני זמן קצר אחד המטבעות הפופולאריים בעולם זינק בחדות – אך אז, כמעט באותה מהירות, איבד את כל התוספת לערכו. מה גרם לתנודות החדות?
יאיר מור | 
קריפטו (צילום pexels)
לייטקוין, אחד ממטבעות הקריפטו הפופולאריים בעולם, חווה אחר הצהריים תנודות חדות מאוד: ראשית, בערך מהשעה 16:20 לפי שעון ישראל, הוא עלה בכ-33% תוך 20 דקות, מ-175.5 דולר ל-231 דולר – ומייד לאחר מכן הוא צנח ב-23% תוך 30 דקות, ובסך הכל תוך 50 דקות הוא הוסיף לערכו עשרות דולרים ואז חזר לטווח של 177-180 דולר, שברירי אחוז יותר ממחירו הקודם.
הסיבה לעלייה היתה הודעה לעיתונות מטעם וולמארט, רשת המרכולים הגדולה בעולם. בהודעה הכריזה החברה כי היא מתחילה לקבל את לייטקוין כאמצעי תשלום בחנויותיה ובאתר שלה.
הסיבה לירידה היתה שתוך זמן קצר התברר שאותה הודעה היתה תרמית, שלא הגיעה כלל מוולמארט. ההודעה מעולם לא הופיעה באתר החברה או בדיווחיה לבורסה בניו-יורק, ודובר החברה, רנדי הנגרוב, הבהיר לרשת הטלוויזיה הכלכלית CNBC שההודעה אינה אמתית.
לא מעט אנשים נפלו בפח: האתר שאליו עלתה ההודעה הוא שירות לגיטימי להפצת הודעות לעיתונות, שמיהר להסיר אותה מייד עם פניית וולמארט, שנוהגת להשתמש דווקא בשירות מתחרה להודעות שלה. לא מעט גופי חדשות בעולם דיווחו על ההודעה לפני שהחברה הבהירה להם כי מדובר בזיוף. ואפילו חשבון הטוויטר הרשמי של מפתחי לייטקוין שיתף את ההודעה ואז מחק את הציוץ לאחר שהתברר כי מדובר בשקר.
לייטקוין הוא אחד ממטבעות הקריפטו הוותיקים והמרכזיים בעולם: הוא נמצא כרגע במקום העשירי בשווי השוק, אם לא סופרים StableCoins שערכם צמוד לדולר (אם כי ההפרש בינו לבין המקום ה-11, ביטקוין קאש, זניח) – מעט פחות מ-12 מיליארד דולר. השיא שלו היה בתחילת מאי, אז הוא זינק יחד עם יתר המטבעות למחיר של 386.5 דולר ושווי שוק של כמעט 26 מיליארד דולר.
מניית וולמארט לא הושפעה ממשית מהסיפור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה