השוק

סולגרין במו"מ עם המוסדיים להקמת פעילות אנרגיה מתחדשת באירופה

ההשקעה הכוללת בפעילות החדשה תהיה בהיקף של 160 מיליון אירו; נכון להיום פועלת סולגרין באיטליה, ארה"ב וישראל; במסגרת השותפות החדשה, תחזיק החברה במלוא הבעלות על השותף הכללי והיא תהיה זו שתנהל את הפרויקט
ניצן כהן | 
סולארי דיור ציבורי (צילום גילי אליהו)
סולגרין נמצאת במו"מ עם משקיע מוסדי להקמת שותפות מוגבלת שתעסוק בייצור חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת באירופה. הפעילות החדשה תוקם בהשקעה של 160 מיליון אירו כשהמשקיע המוסדי ייקח על עצמו השקעה של 60 מיליון אירו. השותף הכללי בשותפות החדשה יהיה בשליטת סולגרין והיא תהיה זו שתנהל את הפרויקט בפועל.
סולגרין פעילה בתחום האנרגיה הסולארית בארה"ב, איטליה וישראל. ברבעון השני הסתכמו ההכנסות ממכירת חשמל ב-18.6 מיליון שקל לעומת כ-17 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. 
לחברה יש כיום צבר פרויקטים של 1.1 ג'יגה וואט חשמל כשכ-800 מגה וואט מתוכם נמצאים בשלבים שונים של ייזום והיתר מחוברים לרשת החשמל (56 מגה וואט) או נמצאים בהקמה או לקראת הקמה (231 מגה וואט).
בתקופה האחרונה נכנסה סולגרין לפעילות בארה"ב באמצעות השקעה בחברת Kuubix שהיא תהיה הזרוע שעוסקת בייזום והקמה של פרויקטים שלאחר הקמתם יועברו להפעלה במסגרת חברת סולגרין USA שבשליטת החברה. יש לציין שהמעבר של ארה"ב לייצור חשמל באמצעים מתחדשים נמצא רק בתחילת הדרך ולכן החברות הישראליות רוכשות פעילות של חברות מקומיות כדי לקצר את תהליך הכניסה לשוק האמריקאי.
באיטליה החברה פעילה כבר תקופה לא קצרה והחברה נכנסה לפעילות שם בעקבות תוכנית שהשיק הממשל האיטלקי ב-2017 וכלל מעבר לייצור חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת. על פי התוכנית של ממשלת איטליה ב-2025 יופסק השימוש בפחם לייצור חשמל וב-2030, 55% מהחשמל ייוצר באמצעות אנרגיה מתחדשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה